Nemanja Lazić: Empatija – najvažnija za “prodaju snova”

indexnemm    Prvi utisak odaje čoveka od manira i reči, koji impresionira jednostavnošću, dobrim ophođenjem i dečačkim osmehom. Za nekoga ko je pre svoje trideset pete uspeo da se nađe na čelu sistema Delta auto kao generalni direktor, Nemanja Lazić je idealna personifikacija brenda koji zastupa. A ispod uglađene površine krije se ozbiljan strateg koji je smelim i kreativnim biznis-idejama uspeo da i u vremenima recesije poveća profit kompanije, proširi ciljnu grupu i inovira odnos s kupcima kojima „full-service” znači produženo uživanje i individualan pristup svakom, uz osećaj da je baš on, kupac – vlasnik svojih snova.

 

Vrhunski menadžeri su uglavnom ljudi koji poseduju ne samo znanja iz ekonomije i strategije prodaje već odlično poznaju i psihologiju. Kakva je vaša korporativna politika u pogledu kupaca?

Jedna od najvažnjih vrednosti u kompaniji koju vodim jeste to da budemo pošteni i iskreni, pre svega prema sebi, a samim tim i prema drugima, jer jedino tako, upoznajući se sa svojim prednostima i manama, pojedinac može da raste, a kad on ili ona raste, tad raste ukupan skup vrednosti tima. Poštenje i iskrenost daju nam i integritet da kada je to ponekad neophodno u poslu, iskreno kažemo ne. Duboko verujem da na malim tržištima kao što je naše, biti neiskren nosi za sobom skupe i loše posledice, a prodaja automobila nije proces koji traje jednu kalendarsku godinu, već prosek trajanja jednog „celog” ciklusa traje četiri godine, tj. onaj period koliko je automobil kod vlasnika, pa sve do ponovne kupovine. U poslu se trudimo da se oslonimo na ljude s izraženom empatijom, koju potom razvijamo. Dakle, razvijanjem empatije mi razumemo šta se stvarno događa i koje su potrebe kupca.

indexnem

Mislite li da kao i u modi, automobil ima svoju sezonu? Šta je u BMW-u mala crna haljina?

Voleo bih da se bolje razumem u modu, verovatno bih dao bolji odgovor. Za razliku od mode gde se ciklusi jako brzo smenjuju, životni ciklus jednog novog modela automobila daleko je duži. Na sredini tog ciklusa automobil „preživi” jednu „hiruršku” intervenciju, impuls životnog ciklusa ili popularno „face lift” da osveži dizajn i uskladi ga sa savremenim tokovima. Mala crna haljina je kod nas crna limuzina serije 3 ili serije 5, tu apsolutno nema greške, i ne samo da je mala crna haljina nego je i „one size fits all”.

 

Tekst: A. T.          Foto: Mario Leone Bralić

*Ceo intervju sa Nemanjom Lazićem pročitajte u štampanom izdanju Aha magazina – šesti broj.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

 

PRATITE NAS NA