Na gastronomskoj mapi Srbije ponosno je ucrtano jedno novo mesto koje nije promaklo ni najzahtevnijim sladokuscima i poznavaocima autentičnih domaćih zalogaja – internet prodavnica www.KoVoli.com i gurmet šop na Dedinju, u ulici Miloja Đaka 12!
U potrazi za autentičnim, lokalnim proizvodima Srbije
Vasilije Ćetković oduvek je imao viziju – a to je da svojim idejama i radom doprinese pozitivnoj društvenoj promeni. Kao član SlowFood zajednice koja ceni i afirmiše lokalnu proizvodnju, prošao je celu Srbiju u potrazi za autentičnim, domaćim proizvodima. Strast prema dobroj hrani i želja da se stvori nešto novo i drugačije, ali sa snažnim otiskom tradicije, odvela ga je do ideje da najfinije domaće srpske ukuse podeli sa drugim ljudima.
Kreativni pristup socijalnom preduzetništvu
Uveren da proizvodnja kvalitetne hrane postaje težnja savremenog čoveka, pronašao je idealan način da male proizvođače hrane i pića direktno spoji sa potrošačima – kroz digitalni internet servis za poručivanje i dostavu koji omogućava da se lokalni proizvodi nađu na našim trpezama. Digitalizacijom jednog tako specifičnog tržišta napravljena je velika društvena promena kojom se osnažuje lokalno, socijalno preduzetništvo, a Vasilije je sebi dao zadatak da učestvuje u podizanju svesti koliko je važno da znamo odakle dolazi hrana koju jedemo i od kojih je sirovina proizvedena. Shodno tome, često organizuje događaje lokalnog karaktera na kome predstavlja male proizvođače, a posetioci imaju prilike da degustiraju i tako se još bliže upoznaju sa domaćim proizvodima i vrednostima kojima se vodi SlowFood zajednica.
Na taj način pomaže lokalnim preduzetnicima da njihovi proizvodi budu prepoznati kod potrošača, a potrošačima se nudi domaći manufakturni proizvod vrhunskog kvaliteta. Ovaj mladi preduzetnik teži stalnoj edukaciji kada je u pitanju lokalna proizvodnja, te na njegovom sajtu u okviru sekcije Priče mogu pronaći edukativne tekstove o proizvodima koji se nalaze u asortimanu – osim što se nudi prilika da prvi put onlajn istražujemo i zavolimo autentične, neindustrijske ukuse, u prilici smo da saznamo više o bogatoj domaćoj kulturi hrane i zanatskom načinu proizvodnje.
Proizvodi iza kojih stoje porodice i njihove priče
Pre nego što će pokrenuti svoju internet prodavnicu, lično je posetio svakog proizvođača i uverio se u kvalitet i način izrade domaćih proizvoda. Iza proizvoda koji su se našli okupljeni pod brendom KoVoli ne stoje velike korporacije i masovna proizvodnja, već obični ljudi koji najčešće sa svojim porodicama nude kvalitetne, lokalne proizvode. Suština koncepta ogleda se u proizvodima koji su vezani za gastro kulturu određenog regiona: sa jedne strane, tu tradicionalni proizvodi Srbije i Balkana, ali i drugih gastro kultura koje su relativno nepoznate na ovim prostorima, a često se ovde proizvode od domaćih sirovina. Tako su se u ovom asortimanu dostupnom svima nama našli neki od proizvoda sa zaštićenim geografskim poreklom: Petrovačka klobasa, Sremski i Lemeški kulen, zatim fruškogorski lipov i homoljski med, te leskovački ajvar, pirotski kačkavavalj, vina i rakije proizvedena od autohtonih sorti, zanatska piva i mnogi drugi.
Vizija autentične hrane i pića na svetskom tržištu.
Afirmišući domaću, lokalnu proizvodnju teži se da industrija hrane postane strateška industrijska grana Srbije. Zamisao i ideja vodilja jeste da se olakša dostupnost tradicionalnih proizvoda širom sveta. Misija ovog brenda je promovisanje i podrška socijalnog preduzetništva, životnog stila i lokalne kulture hrane i pića.