Ponedeljak, 19. novembar 2018. u 18:00
Glavni hol Doma omladine Beograda
MARVIN GAYE – “WHAT’S GOING ON”
OTIS REDDING – “OTIS BLUE / OTIS REDDING SINGS SOUL”
Ploče donose: Momčilo Rajin i Žikica Simić. Moderator: Dragan Ambrozić
Predstavljamo neke od najvažnijih stranica rokenrol istorije! Ovoga puta ćemo vam skrenuti pažnju na dva ključna soul albuma, za koje je vreme pokazalo da su izuzetno važna kada su u pitanju umetnička dostignuća afroameričke popularne muzike, na svetskoj muzičkoj sceni prošlog veka.
Marvin Gaye je svojim konceptualnim remek delom “What’s Going On” iz 1971. razbio predstavu o crnačkom popu kao nečemu čija se vrednost meri isključivo kroz uspeh singlova na top listama. Kao jedan od najpopularnijih soul pevača šezedesetih, Gaye je imao dovoljno kredita da zatraži i dobije potpunu umetničku slobodu od strane izdavačke kuće u pravljenju ovog ciklusa priča sastavljenog od devet pesama, koje opisuje povratak vijetnamskog veteran, uz gorka svedočenja o nepravdi, siromaštvu i besperspektivnosti što su ga čekali kući. Izuzetno važan album za društvenu afirmaciju afroameričke zajednice na najširem mogućem planu, budući da je više puta izglasan u raznim izborima za najbolju ploču svih vremena – mnogi kritičari iz raznih generacija kažu: s potpunim pravom! Otis Redding je godine 1965, za jedan dan u Stax Recording Studios u Memfisu, Tenesi, snimio album pun sjajnih verzija pesama kojima je dao novi sjaj svojom interpretacijom, od “Satisfaction” do “Change Gonna Come“. Radi se o izdanju koje ga je pretvorilo u pop zvezdu, otkrivajući lepotu savremene crnačke muzike širokoj javnosti i udarajući temelje prodoru soula u mainstream. Njegov original “Respect“, ostao je u verziji Artehe Franklin jedna od himni ženskog ponosa u vremenima koja su usledila.
Ciklusom razgovora pod imenom „Zlatne godine“ želimo da ponudimo jedno novo moguće tumačenje najvažnijih autorskih dometa popularne kulture, a posebno popularne muzike XX veka. Činjenica da ova oblast nije pokrivena akademskim istraživanjima u našoj sredini, daje sasvim dovoljan razlog da uložimo napor i uz pomoć uglednih domaćih stručnjaka mapiramo ovu oblast, vrednujući je na način koji podstiče autentično ovdašnje razmišljanje o pomenutim fenomenima. Metod rada će nam biti dijaloški, te ćemo kroz razgovor stručnjaka i potom uključenje publike, uz slušanje muzike sa najboljih albuma rok i pop muzike, dolaziti do zaključaka koji smeštaju određena kapitalna umetnička dela iz oblasti popularne muzike na njihovo istorijsko mesto.
—