Muzika

Svetski dan džeza u Domu omladine Beograda

Utorak, 30. april 2019. u 21:00 // Dom omladine Beograda

Ulaznice su u pretprodaji preko Ticket Vision mreže, po ceni od 500 RSD.

Svetski dan džeza obeležava se širom sveta 30. aprila, i to kao zvaničan UNESCO praznik. Džez se u zvaničnim dokumentima UN od 2011. godine vidi kao “sredstvo sporazumevanja, dijaloga i jedinstva među ljudima”. Dom omladine Beograda i Beogradski džez festival od 2012. redovno obeležavaju ovaj dan organizovanjem džez koncerata, čija misija je popularizacija ove vrste muzike i pogleda na svet kod najšire publike. Koncert povodom Svetskog dana džeza je prva u nizu aktivnosti u susret jubilarnom, 35. Beogradskom džez festivalu, koji će u organizaciji Doma omladine Beograda i pod pokroviteljstvom Grada Beograda biti održan od 22. do 27. oktobra 2019. 

Ulrich Drechsler, Foto: Aleksandar Stojkovic

Ove godine za Svetski dan džeza publici predstavljamo sasvim poseban, dvostruki muzički program, kojim pokazujemo svu raznolikost džeza kao umetničke muzike, uzbudljive i aktuelne u muzičkim tokovima 21. veka, bliske svim generacijama. 

Ulrih Dreksler (Ulrich Drechsler) i Peter Zirbs, nosioci najaktuelnijih muzičkih tokova sa austrijske scene, predstaviće dinamičnu duo postavu „Azure“, a jedan od ključnih srpskih džez muzičara nove generacije, lider sastava EYOT, Dejan Ilijić, premijerno će promovisati svoj novi klavirski solo album „DYAD“.

Peter Zirbs, Foto: Peter Draxl

Ulrih Dreksler, jedan od najznačajnijih savremenih muzičara iz Austrije, domaćoj publici ekskluzivno će predstaviti program „Azure“. Ovaj duo, u okviru kojeg ostvaruje saradnju sa Peterom Zirbsom, legendom elektronske klupske scene u Beču, deo je velikog projekta – LIMINAL ZONE. U pitanju je Drekslerovo monumentalno autorsko delo u nastanku, koje okuplja brojne umetnike i objedinjuje njegova različita žanrovska interesovanja u muzici: klasiku, džez, fank, pop, filmsku muziku, drum’n’bass, hip-hop, skandinavski minimalizam, persijsku sufi muziku, britanski trip-hop, istočnoevropski savremeni romantizam, mediteransku muziku… Naizgled nespojivo, sa sofisticiranošću i majstorstvom vrhunskog umetnika, Dreksler spaja u tri muzička polja: „Chrome“, „Caramel“ i „Azure“, koja čine „Liminal Zone“ Univerzum. Beogradska publika biće svedok kreativnog stvaranja ovog projekta, čije izvođenje u celosti je planirano za Beogradski džez festival 2020. Ulrih Dreksler (tenor saksofon, elektronika) i Peter Zirbs (elektronika) u programu „Azure“ istražuju bezgranični svet zvukova, bitova, elektronike i melodija, koje uvezuju sa muzičkim korenima. Svojim intimnim čitanjem džeza u svetlu elektronike donose novu dimenziju i svež pogled na budućnost ovog muzičkog pravca.https://youtu.be/E41bVllll54

www.ulrichdrechsler.com  / www.liminalzone.at 

Peter Zirbs, multiinstrumentalista i muzički producent, jedan je od ključnih autora na rejv i tehno sceni Beča, još od 90-ih godina prošlog veka. Svojim radom u domenu elektronske muzike brisao je žanrovske granice i dosegao prepoznatljivost širom Zapadne Evrope, a komponovao je muziku i za nekoliko umetničkih filmova. Njegov solo debi album „What if we don’t exist?“ (2018, Fabrique Records), spoj elektronike, eksperimentalne i avangardne muzike i minimalizma, dobio je izuzetne kritike.

www.peterzirbs.com / www.fabrique.at

Dejan Ilijić, Foto Nemanja Đorđević

Karijera Dejana Ilijića od samih početaka vezana je za Dom omladine Beograda, u kojem je sa grupom EYOT održao nekoliko ključnih koncerata u karijeri, te je sasvim prirodno da upravo u ovoj instituciji koncertno predstavi svoj četvrti solo album, na Svetski dan džeza. Izdanje „DYAD“ donosi 10 novih Ilijićevih kompozicija, a kao gost se pojavljuje engleski trubač Pit Džadž (Pete Judge) iz sastava Get the Blessing. Podržano je od strane SOKOJ-a, a pojaviće se krajem marta 2019. u izdanju kuće Metropolis Jazz.

Dejan Ilijić do sada je objavio tri solo albuma, koja su izdata za američko tržište: „Eyot“ (2006, Ninety and Nine Records), „The Journey“ (2011, Magnatune), „Sun“ (2012, Magnatune), kao i album u saradnji sa američkim muzičarem Kentom Gustavsonom, „I am Here“ (2009, Ninety and Nine Records).

U Ilijićevom sviranju se ističu emotivnost i energija sa kojima prilazi svakom nastupu, a koji su postali zaštitni znak i jedna od glavnih karakteristika, kako muzike sastava EYOT, tako i njegovog solo rada.

www.facebook.com/ilijicdejan

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *