Nekategorizovano

Pet sjajnih novina i ideja koje poljoprivrednici treba da usvoje u 2020. godini

Tekuća godina je maltene na izmaku. Polako se prave bilansi, sumiraju utisci i prave planovi za narednu, 2020. godinu. Da li ste u tim planovima ostavili mesta za inovacije i promene?

Svaki put kada smo razgovarali s našim srpskim poljoprivrednicima koji uspešno vode svoje poslove, čuli bismo identičan zaključak: da treba biti u tokovima i otvoren za usvajanje novina. To znači da, bez obzira koliko ste zauzeti obavezama, po vas je korisno da odvojite vreme za komunikaciju s kolegama, posećivanje relevantnih događaja i informisanje iz adekvatnih izvora.

Stoga smo za vas pripremili 5 predloga kako da u vaš posao implementirate nove ideje.

#1 Razmišljajte o proširenju kroz srodnu oblast

Izreka „Don’t put all eggs in one basket“ (Ne stavljaj sva jaja u istu korpu) nebrojeno puta se pokazala tačnom. Iako je mnogo toga u poljoprivredi moguće predvideti, ipak je teško nositi se s iznenadnim promenama poput epidemije bolesti životinja ili biljaka, pogoršanjem vremena, padom cena…

Stoga uvek treba imati „plan b“, a potom i „c“. Ukoliko vam prilike dozvoljavaju, nemojte propustiti priliku za proširenje, jer se u nemalom broju slučajeva to pretvorilo u primarne izvore prihoda.   

#2 Pretvaranje rizika u benefit

Goran Radoičić iz Lebana je idealan primer za ovo o čemu govorimo. Gledajući zapušteno porodično imanje odlučio je da ga pretvori u malinjak. Kroz tri godine registrovao je ne samo poljoprivredno gazdinstvo, već i sopstveni brend. Zbog varijabilnih cena odlučuje da sagradi hladnjaču, međutim, 2017. godine cena maline drastično pada. Umesto fokusa na problem, Radoičić se fokusirao na rešenje – i odlučio da se upusti u proizvodnju džema od maline. Hrabrost se i te kako isplatila – brend „Domaće baš baš“ dobitnik je brojnih nagrada za kvalitet.  

#3 Relevantni događaji

Samo tokom ove godine u Srbiji se održalo preko 50 sajmova i festivala iz različitih oblasti! Ako nemate običaj da odlazite na ovakve događaje, pravo je vreme da to promenite. Možete upoznati potencijalne poslovne partnere i investitore, te uspostaviti kvalitetne i dugoročne saradnje. Takođe je ovo dobra prilika da kroz učešće predstavite svoj brend. Čak i da niste učesnik, već regularni posetilac, pripremite vizit karte, jer ćete svakako tamo sresti ljude koji vam mogu biti od velikog značaja. Ukoliko vam prilike i obaveze odgovaraju, planirajte učešće na nekom od ovakvih događaja.

#4 Ulaganje u opremu

Ako se bavite proizvodnjom voća i povrća, onda ste sigurno znate kakva je muka kad vam deo prinosa završi kao otpad tokom transporta ili skladištenja. Još ako je to što proizvodite lako kvarljivo (poput zelene salate, malina, šampinjona), onda treba da znate koliko spasonosni mogu biti plasticni sanduci.

Plastični sanduci su savršeni za transport i skladištenje jer se mogu lako složiti. Ovo predstavlja odlično logističko rešenje, jer štedi prostor. Ubrajaju se među najsvestranije proizvode i koriste za širok spektar industrija, a idealni su za skladištenje. Najpopularniji plastični sanduci su euro kontejneri, kao i Euroclick plastični sanduk, koji se može kontrolisati pomoću clickboostera

Simon Moulson, komercijalni rukovodilac Schoeller Alliberta kaže: “Plastični sanduci su dizajnirani na način da pomognemo trgovcima u postizanju sve strožijih ciljeva održivosti, kao i u poštovanju zahteva sigurnosti prehrane i higijene.”

Pogodnosti:

  • Mogu se potpuno složiti, što olakšava procese u robnim kućama i skladištima
  • Poboljšava se popunjenost sanduka i paleta, efikasnost prevoza, i maksimalizira se isporuka praznih sanduka prevoznicima

Proizvodi u potpunosti zadovoljavaju zahteve člana 4. EU Uredbe broj 282/2008, što pruža garanciju za sigurnost i održivost kupcima u dodiru sa prehrambenim proizvodima

#5 Radite na svom brendingu

Možda će vas ovo začuditi i odmahnućete rukom „ma, nisam ja za to“, no uveravamo vas da će vam ovo i te kako koristiti. Investirajte u kvalitetan web sajt, jer danas ako ne postojite na internetu, praktično ste nevidljivi. Ne samo što je vaša online vizitka, web sajt takođe može biti moćno oruđe za povećanje prodaje. Angažujte fotografa da uradi profesionalne fotografije vašeg gazdinstva/postrojenja, ljudi koji u njemu rade, i naposletku, lično vas koji sve to vodite. Rekosmo već da treba da odlazite na sajmove i festivale – ali isto tako možete da budete i dobar domaćin, te organizujete druženja, degustacije i slično za ljude iz vaše branše, poslovne saradnike, novinare. Koristite svaku priliku da pokažete kako i koliko dobro radite.

Ukoliko i vi imate savet, ili želite da ispričate kroz svoj primer kako ste unapredili svoje poslovanje, slobodno pišite u komentarima ili na email redakcije. Znanje je moć, a što više nas ga poseduje, svima je bolje!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *