Sam naziv HARD STUFF zvuči jako neobično, industrijski. Kako je nastalo ime?
Spontano. Na samom početku, isporučujući naše proizvode koji teže i po više stotina kilograma, u jednom trenutku Rok je sav znojav i zadihan rekao: HARD STUFF – i tako se rodilo ime.
Put od materijala do krajnjeg proizvoda je kao životni tok. Kako izgleda mapa od početka do finalnog proizvoda?
Uvek počinjemo od osnovne ideje, i ta početna ideja vodi nas do toga kako bi proizvod trebalo da izgleda. Dok provodimo veliki deo vremena po stovarištima drveta, metala, srušenih starih kuća, nametne se da priroda i sama sirovina odlučuje o krajnjem izgledu koliko i mi.
Ručno izrađen komad uvek je bliži umetnosti, što ljudi prepoznaju. Koliko je teško raditi
malo komada u vreme kada masovna proizvodnja nudi niske cene za proizvode koji ne mogu da se takmiče s vama u pogledu kvaliteta?
S masovnom proizvodnjom ne treba se takmičiti, i mi to ne radimo. To je potpuno druga ideologija i koncept. Verujemo da ljudi znaju da umetnička dela često nemaju cenu.
Ko su klijenti? Kako opstaje vaš biznis-plan? Koliko je teško naći meru između truda, proizvodne cene i krajnjeg kupca (da se umetnost isplati)?
Naši klijenti su posebni, to su ljudi koji cene prirodne materijale i ručnu izradu. Nemamo baš strogo orijentisan biznis-plan kojeg se držimo. Jednostavno radimo ono što volimo i šta nas ispunjava. Ljudi koji kupuju kod nas imaju isto mišljenje i verovatno vole to što radimo. Teško je naći meru, jer svaki proizvod koji stvorimo ima „rastuću” vrednost u odnosu na dogovor, i to je ono što naš rad čini posebnim, jer kada vidimo da je i kupac zadovoljan, sav taj trud nema cenu, a isplati se.
Tekst: Jovana Nikolić
Foto: Marko Veljović
*Aha magazin – februar / mart 2016, VII broj