Svaka odluka može imati značajan uticaj na celu organizaciju, njen učinak i rezultate, kaže nam Maurizio Vala, trenutno zamenik generalnog direktora Osiguravajućeg društva DDOR, koji na poziciji donosioca ključnih odluka radi od 2009. godine. Ima iskustvo nekoga ko se školovao u inostranstvu, pragmatizam i adaptibilnost tržištu, što je pokazao kroz svoje poslovanje, ali i biznis-strategiju koja se mnogo ne razlikuje od životne. U ekskluzivnom intervjuu za štampano izdanje Aha magazina podelio je veštine kojima svaki lider treba da se rukovodi u poslovanju, a za naš portal otkriva kriterijume koje bez izuzetka poštuje prilikom zapošljavanja saradnika.
Kako birate kadrove?
Ljudi i talenti su od presudne važnosti za svaku organizaciju i sve počinje s dobro strukturisanim pristupom regrutaciji kadra. Lista mojih prioriteta kad biram nove ljude, sadrži sledeće: da je došao na vreme, da ima snažan stisak ruke, način na koji predstavlja sebe, kao i prethodna iskustva. Da pokaže pozitivan stav prema pridruživanju mom timu i dobar nivo energije. Posebno cenim ljude koji imaju fokus i visok stepen interesovanja, što uvek pomaže u neformalnom razgovoru s našim klijentima. Od ključne važnosti su sledeće dve stvari:
1 – kandidat se mora pripremiti za razgovor za posao; danas se pretraživanjem interneta mogu naći brojne informacije o mojoj kompaniji i osobi koja obavlja razgovor; mnogi ljudi imaju profil na Fejsbuku ili Linkedinu i moguće je steći određeni uvid. Kandidati koji se dobro pripreme time nam pokazuju koliko im je stalo da dobiju posao u prestižnoj kompaniji i najčešće su dobri u svom poslu;
2 – analitičke veštine: najčešće kandidatima zadam da reše problem. Uglavnom je dovoljno primeniti logiku i nekoliko računica kako bi se došlo do rešenja. Na ovaj način testiram njihovu sposobnost suočavanja sa svakodnevnim životom i susretanja s raznim ali rešivim problemima.
Tekst: Nina Radulović – Lečić Foto: Simona Pavlović
*Ceo intervju pročitajte u štampanom izdanju Aha magazina – šesti broj.