1. Nikad ne sumnjaj da je vreme provedeno u razmišljanju dobro utrošeno vreme. Ima ljudi koji samo pričaju da ne bi morali da misle. Ima onih koji dok pričaju paralelno razmišljaju. Ne govori ako svojom idejom ne možeš da nateraš ostale da zaćute.
2. Ako nije kvalitet nek ne raste kod tebe. Napravi nešto sjajno. Ne zato što ti je to zadatak, ne zato što to neko očekuje od tebe, ne zato da bi postao slavan ili popularan, nego jednostavno zbog toga što osećaš istinsku strast prema svom poslu. Ako ne osećaš duboku, istinsku strast prema svom poslu – pronađi drugi posao!
3. Hrani svoju radoznalost, redovno. Tu ne mislim samo na glad za informacijama već i doživljajima.
4. Ako uvek igraš na sigurno, nemaš šta da tražiš u kreativnom poslu. Nova ideja, ako je stvarno nova, predstavlja stvar visokog rizika jer izaziva, ugrožava ili potire postojeći način razmišljanja, verovanja ili delovanja.
5. Greši, prihvati greške, uči iz svojih grešaka. U kreativnom biznisu sve je greška dok ne postane inovacija. Zato greši češće i pametnije. Ako pogrešiš na tuđ račun, reci izvini. Reči nisu naivne, one su moćne. Odvedi izgubljenog klijenta na “ručak izgubljenog posla”. Tako se vraćaju poverenje i ugled!
6. Zgazi svoj ego kao oklop koji ti ograničava vidik. Kreativna industrija je ego-industrija ali tek kada se oslobodiš svog ega, moći ćeš da stvaraš sa lakoćom i radošću, uživajući u samom kreativnom procesu i kreativnoj razmeni sa drugim kreativcima.
7. Komuniciraj, komuniciraj, komuniciraj… nikada nemoj da pomisliš da je moguće da preteraš u komuniciranju sa zaposlenima, klijentima, kupcima. Razgovaraj sa svakim
kao da je tvoj šef, klijent, publika, svejedno.
8. Kada daš obećanje, postavi datum. Nikad ne obećavaj ono što ne možeš da ispuniš. Uvek ispuni ono što si obećao.
9. Ako želiš da vodiš, preuzmi odgovornost. Vodi ličnim primerom. Ako želiš da tvoji zaposleni dolaze na posao na vreme, onda to pravilo važi i za tebe.
10. Zarađuj kao optimista, troši kao pesimista. Ako živiš od svoje kreativnosti znaj da je važnije da naučiš kako da smanjiš troškove nego kako da povećaš prihode a i to može biti kreativan zadatak. Žanji svoje kreativne plodove. Ako vodiš kreativan biznis nauči da živiš od onoga što si kreirao,
Želim vam bogatu, kreativnu jesen!
Anita Lazić Todorović
Glavni i odgovorni urednik Aha magazina