Belgrade Photo Month i Dom omladine Beograda predstavljaju izložbu doktorskog umetničkog projekta Prtljag/Baggage autora Luke Klikovca, koja će biti otvorena 18. aprila, u 19 č u Galeriji Doma omladine Beograda. U svom radu pod mentorstvom profesora emeritusa UU Branimira Karanovića, doktorand FPU Luka Klikovac zaokružio je svoj višegodišnji umetničko-istraživački rad, trilogiju otpočetu izložbama Memento i Ogledalo, koji predstavlja svojevrsno promatranje i kritiku ironije, apsurdnosti, bizarnosti savremenog društva, naših shvatanja sveta, vremena i stvarnosti oko sebe, koja se prepliće s analizom i preispitivanjem same fotografije i naše percepcije.
Luka Klikovac se bavi konceptualnom fotografijom i istraživanjima u tehničkom i kreativnom polju fotografije ali podjednaku pažnju posvećuje i studijskoj fotografiji. Izlagao je svoje radove na sedam samostalnih i velikom broju kolektivnih izložbi u zemlji i inostranstvu, a mnogi radovi su bili objavljivani u mesečnim i dnevnim novinama kao i inostranim časopisima o fotografiji. Od 2014. do 2016. godine je kao docent predavao predmete Fotografija i Razvoj fotografskog medija na Fakultetu umetnosti Univerziteta u Kosovskoj Mitrovici. Trenutno radi kao umetnički saradnik na Fakultetu primenjenih umetnosti u Beogradu, na modulu Fotografija.
U osvrtu na stvaralaštvo mladog fotografa, Luke Klikovca, mr Jelena Matić, istoričarka umetnosti govori:
“U kultnom filmu Mikelanđela Antonionia Uvećanje, glavni junak, modni fotograf je igrom slučaja fotografisao ljubavni par u parku. Zainteresovanost žene za film i njen pokušaj da dođe do njega, podstakao ga je da istraži snimljeni prizor. Postepenim uvećavanjem klasična crno-bela fotografija, dokumentarnog karaktera postala je nesavršena, zrnasta struktura. Dok je svakidašnja, pomalo idilična scena prešla u bizarnost, jer se iza prve slike krila druga – slika ubistva. Šta se krije iza? je pitanje koje može da se veže za svaku fotografsku sliku. Nastala u mračnoj, tajanstvenoj kutiji, fotografija je zbog naše vekovne težnje da verno uhvatimo sliku iz prirode dobila status ogledalne slike. U toj u svojoj nametnutoj i prividnoj realnosti ona nam ostavlja prostora za različita tumačenja, destrukcije i dekonstrukcije, stvaranje jedne ili više situacija i priča ispod te primarne slike koja nam je data.
U prvom delu Memento autor se kroz fotografije sterilne, bolničke atmosfere mladih osoba na stolu za obdukciju bavio analizom života, smrti, vremenom, našom gotovo bezuspešnom borbom s njim, kao i samom fotografijom koja nas konstantno podseća na prolaznost i kraj. Nasuprot tome u Ogledalu se s prikazima istih ličnosti samo u mrtvačkim sanducima i s određenim kostimima i rekvizitima fokusirao na neostvarene želje, fantazije i nametnute ideale, lažnu samoprezentaciju u društvu neprekidne proizvodnje i potrošnje tehnoloških slika. Ukratko, na ono ka čemu tokom života svi manje-više stremimo, a koje s njegovim prestankom postaje potpuno ne bitno.
Priča se nastavlja, ujedno i završava s projektom Prtljag koji je smešten između pomenutih ciklusa i predstavlja potencijalnu realnost. Isti akteri snimljeni su noću u različitim eksterijerima i enterijerima gotovo nadrealne, napete i jezive atmosfere. Hladnog, udaljenog pogleda, poput poslednjih ljudi na Zemlji prikazani su s koferima i torbama u iščekivanju radnje koja tek treba da se desi. Ovde se ne nameću samo pitanja Ko su? Šta ili koga čekaju? Gde idu? već, možda važnije Šta nose u prtljazima? Zbog prisustva tenzije, filmske strukture, Luka Klikovac je ovde, mnogo više nego u predhodna dva ciklusa zauzeo poziciju filmskog režisera koji apsolutno ništa ne prepušta slučaju: od odabira lokacija, izgleda protagonista, preko osvetljenja, snimanja do same prezentacije u galerijskom prostoru.”
Otvaranje u utorak, 18. aprila u 19:00
Izložba traje do 30. aprila 2017.