Uspavana lepotica, Milene Depolo, savremena je obrada drevne bajke u kojoj su sačuvani svi njeni bitni, arhetipski, simbolički slojevi . Ona dijaloški duhovito i maštovito ponire u dubinsku složenost priče o odrastunju, emocionalnom sazrevanju. U njenoj verziji bajke o Uspavanoj lepotici iskazan je izuzetan osećaj za meru u postupku osavremenjavanja, poznavanje dečije psihologije, kao i svest o vremenu u kojem deca danas odrastaju. Za razliku od starih vremena kada je pričanje bajki bio jedini način za razigravanje dečije mašte, danas su deci dostupne i filmske verzije. Milena je uspela da unese svežinu, da da lični pečat u interpretaciji, koji nije u senci dosadašnjih verzija ni pozorišnih ni filmskih.
Čini mi se da nikad nisam osećala toliku radost i odgovornost u radu na nekoj predstavi, kao na probama Uspavane lepotice.
Radost zbog rada sa divnim glumcima, iskusnim i posvećenim istinskoj pozorišnoj misiji kakva je stvaranje i igranje predstava za decu u Pozorištu Boško Buha. Ta radost je posebna i zbog toga što sam na audiciji imala priliku da upoznam troje mladih izrazito talentovanih glumaca Sanju Marković, Aleksandra Ristoskog i Aleksandra Kecmana, sa kojima sam izmaštavala likove princeze Talije, princa Nestora i Batlera. Odgovornost je proistekla iz znanja o tome koliki je uticaj bajki na emocionalni razvoj deteta, pa samim tim koliko je važno sve ono što gradimo kao scensku priču, znak i poruke koje deca usvajaju na svesnom i nesvesnom nivou. Kapitalno delo Bruna Betelhajma Značenje bajki, bilo mi vodič kroz svet simbola i njihovih značenja prisutnih u drevnoj priči.
Lutajući čarobnim svetom bajki dete počinje da shvata smisao i vrednosti onoga što nazivamo pravednošću, vernošću, ljubavlju, hrabrošću, kao organski deo velike životne avanture. Svet nadnaravnog je samo prividno ispunjen lepotom i blistavilom. Svet bajki dete doživljava kroz prizmu vlastite ličnosti, sudbine, vlastititog položaja u stvarnosti u kojoj živi. Likovi i situacije iz bajki samo su simboli okolnosti koje neposredno dejstvuju na psihički svet deteta, otelotvoravajući realne probleme koje mora rešiti na putu svog emocionalnog sazrevanja i vlastite ljudske budućnosti. Instruktivna vrednost bajki bila je prisutna u svim kulturama i u svim vremenima, ali se tek u naše doba otkriva do koje mere, delujući na podsvest, bajke mogu obezbediti zdravu emocionalnu ravnotežu i pripremiti dete da sa odgovornošću i nadom prihvati sudbinu odraslog čoveka. (Bruno Betelhajm)
Uspavana lepotica, na najdubljem nivou je priča o savršenoj ženstvenosti koja se doseže prolaženjem kroz različite faze i zamke telesnog i emocionalnog razvoja devojčice: od detinjstva, preko perioda puberteta, do ulaska u punu zrelost.
Savršena ženstvenost (koja nema nikakve veze sa spoljašnjom lepotom…..) je najviši stepen sazrevanja do kojeg se stiže buđenjem- otvaranjem za svet oko sebe kroz ljubav, prihvatanje drugog. Jer dok smo samo okrenuti prema sebi, svom unutarnjem svetu, u stanju smo narcističkog sna, ne vidimo svet oko sebe. I taj svet je mrtav. Poljubac princa i princeze simbolički je čin otvaranja prema životu u duhu ljubavi, slobode.
Predstavu je žanrovski postavljena kao rokenrol bajka.