Srpski optimizam

Kako da sami dekorišete svoj enterijer?

Dve snažne kreativne individue Lucija Adamović i Marela Aćimović Vukšić, posle dugogodišnjeg iskustva u radu u oblasti uređenja enterijera, dekoracije i primenjenog dizajna, napravile su pionirsku onlajn školu enterijera (www.i-deco.rs) koja je demokratizovala znanje iz ove oblasti omogućivši da bude dostupno svakome od nas. Onlajn škola enterijera je izuzetna ideja zbog koje smo Luciju i Marelu pozvali u rubriku Srpski optimizam koja predstavlja i promoviše ljude koji pokušavaju da žive od svojih ideja u Srbiji povratno delujući na našu sredinu i šireći kreativnost.

Marina enterijernica 1

Jedna od krilatica vaše škole je “Dekorišite ne samo svoj dom već i svoj život”. Kako estetika prostora utiče na naš unutrašnji prostor i da li možda imate neka iskustva i primere koji to potvrđuju?

Mara: Duboko verujemo u filozofiju koja stoji iza ove krilatice – smatramo da atmosfera koju stvorimo u svom domu u velikoj meri utiče na nas i našu sreću. Ideja je da svako nauči da stvori dom u kojem će se osećati dobro – ne prostor koji je u trendu ili prostor koji smo videli negde na internetu ili u časopisu, već prostor ispunjen bojama i stvarima koje nam nešto znače i koje nam ulepšavaju svaki dan.

Boje su veoma važne u prostoru, pa ipak većina ljudi je obazriva i često se drži sigurnih boja (pastel, belo, crno-belo…) Kako uvesti boje u enterijer?

Lucija: Naš zajednički stav je da je uređenje svog prostora nešto u čemu treba uživati i biti opušten. Važno je istraživati i pronaći sopstveni stil i radost u samom procesu i sređenom domu, makar malo i pogrešili pri učenju. Na kraju krajeva to je sam enterijer, greške nisu fatalne. Opšti savet bi bio da se krene od neutralnije osnove i većih površina (kao što su zidovi i veći komadi nameštaja), a da se onda smelo uvode boje u detaljima i dekoraciji.

Marina enterijernica 2

Dekoracija, kako izabrati? Kako osvežiti naš već uređen prostor detaljima koji će podići celokupan izgled enterijera?

Lucija: Jedna od osnovnih postavki naše škole je uverenje da veliki broj ljudi koji se zanima za dizajn enterijera i dekoraciju, bez obzira što nisu profesionalci, ima svoj estetski izraz i stil. Potrebno im je malo sistematizacije procesa. Na primer, često primećujem da ljudi kupuju lepe detalje i komade, ali često neplanski, pa ceo prostor deluje pomalo neusklađeno. Odlično rešenje je izrada tabli, kolaža na kojima slažemo planirani nameštaj i dekoraciju i na osnovu toga sagledamo da li je sve uklopivo. Kad imamo opštu sliku, lako i jednostavno možemo birati komade i osećati se opušteno, bez straha od greške.

Marina enterijernica 3

Draga Lucija predstavite nam vaš Twiga Pattern Bazaar brend. Šta vas inspiri še u radu. Kako nastaju vaši neobični izuzetno lepi obrasci za uređenje?

Lucija: Hvala vam na lepim rečima. Nemerljivo je zadovoljstvo kada radite nešto baš iz srca i lično, a ljudima se dopada to što radite. Velika ljubav prema dizajnu kućne dekoracije i orijentalnim bazarima namamila me je da napravim svoj. I u njemu toplu, živu atmosferu, proizvode sa prepoznatljivom estetikom, koja kombinuje trendove i potpuno lični izraz. Nisam zamislila nepristupačan dizajnerski brend, mnogo se trudim oko toga da ponudim kvalitetne a dostupne proizvode.

Inspiraciju najčešće nalazim u nekoj izmaštanoj priči ili atmosferi, često i u kombinaciji boja. Volim da u svoje kolekcije ubacim neku, pomalo skrivenu simboliku (na primer priču o principima jing i jang, sovama kao nosiocima tajnog znanja i mudrosti…)

Maro, vi ste i arhitekta ali i dizajner nameštaja. Koji su vaši saveti za odlazak u kupovinu nameštaja? Kako vi birate nameštaj? A kako nastaju vaši komadi nameštaja od skice do proizvodnje?

Mara: Odluka o kupovini nameštaja treba da proizađe iz jednog ozbiljnog procesa planiranja, o kojem između ostalog dosta govorimo na kursu „Dekorišite svoj dom”. Dakle, to ne bi smela da bude impulsivna kupovina, jer komad nameštaja koji kupujemo mora da odgovara prostoru za koji ga kupujemo – po koloritu, dimenzijama, stilu i još mnogo čemu. Pre kupovine možemo da idemo u „izviđanje” – to je čak i poželjno, ali samu kupovinu treba obaviti vrlo promišljeno.

Što se tiče drugog pitanja u vezi sa dizajnom nameštaja – ja sam dugo radila dizajn nameštaja za masovnu proizvodnju, koji se dosta razlikuje od dizajna nameštaja za pojedinačne klijente. Proces, razmišljanje, pa čak i cilj kod ove dve vrste dizajna nameštaja su dijametralno različiti. Kada radim dizajn za pojedinačnog klijenta – uglavnom počinjem od stila koji želim da postignem u prostoru i naravno od funkcionalnosti. Kada se radi o komadu koji treba da da određeni pečat prostoru – krenem od nekog interesantnog detalja i priču razvijam oko njega. Kod dizajna za industrijsku proizvodnju zahtevi su uglavnom dobra iskorišćenost materijala i cena, a zatim funkcionalnost i estetika.

Ceo intervju možete pročitati u štampanom izdanju AHA magazina.

Foto: privatna arhiva / Tekst: A.T.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *