Nagrada za najbolji srpski dokumentarni film (2000 evra), o kojoj je
odlučivao žiri u sastavu Varja Močnik, Svetislav Basara i Manuel Mozos,
dodeljena je Ivanu Markoviću, reditelju filma „Centar“ koji je nagrađen
i za najbolju montažu (500 evra) u domaćoj takmičarskoj selekciji,
zajedno sa Jelenom Maksimović. U obrazloženju žirija navodi se da se
nagrada filmu „Centar“ dodeljuje za uverljivo, a nenametljivo
svedočanstvo o pustoši tehničke civilizacije izražene na umetnički
besprekoran način. Nagrada za najbolju fotografiju (500 evra) u ovoj
selekciji dodeljena je Dušanu Grubinu za film “Taurunum boy”. Specijalna
nagrada žirija dodeljena je filmu „To sam što jesam – Gipsy mafia“,
rediteljke Andrijane Stojković. Pokrovitelj novčanog nagradnog fonda
srpskog takmičarskog programa je Filmski centar Srbije
Autor filma, Ivan Marković je povodom nagrade izjavio:
– „Nagrada na Beldocs-u, kao i dobra reakcija publike su veliki
podstrek, ali u određenoj meri i iznenađenje, s obzirom na specifičnu,
svedenu formu filma. U razvoju „Centra”, koji predstavlja apstraktni
portret Sava Centra, ali, posredno, i drugih monumentalnih građevina tog
perioda čiji je opstanak doveden u pitanje, imali smo veliku podršku i
razumevanje uprave i osoblja zgrade, kojima se ovom prilikom ponovo
zahvaljujemo. Ovim filmom želeo sam da stvorim subjektivni portret
prostora koji je za mene značajan, prostora neispitanih mogućnosti i
arhitektonske i društvene vizije koja bledi, a istovremeno postaje sve
neophodnijom“.
Žeremi Gravaja, reditelj filma „A Lua Platz”, dobitnik je nagrade za
najbolji inostrani film, o kojoj je odlučivao žiri internacionalnog
takmičarskog programa u sastavu Matjaž Ivanišin, Diana Tabakov i
Branislav Dimitrijević. Specijalna priznanja žirija dodeljeno je i Huanu
Alverezu Nemeu za film “Stapanje vremena”, kao i produkciji Mint film
office za film “Sada se nešto polako menja”.
U obrazloženju žirija je navedeno: nagrada se dodeljuje za angažovan i
brižljiv filmski pristup i empatičan uvid u životne uslove zajednica u
egzilu i njihovih istorija. Prošlost i sadašnjost, lica i mesta,
razgovori i tišine, problemi i neposredna rešenja, susreću se u filmski
pročišćenoj, smeloj i konzistentno sprovedenoj dokumentarnoj formi.
Autor nagrađenog filma, Žeremi Gravaja je rekao:
– „Zauzimanje mesta bi mogao biti prevod naslova našeg
francusko-rumunskog dokumentarnog filma “A Lua Platz”. Može li, onda,
film da postane neka vrsta sigurne kuće za one čiji se glas skoro nikad
ne čuje? Danas smo, nakon prvog prikazivanja filma izvan Francuske,
veoma počastvovani što smo dobili ovu nagradu od žirija. Nadamo se da će
ona doprineti da ovaj film i njegove evropske teme nastave svoj put.
Veliko nam je zadovoljstvo što u Srbiji, zahvaljujući Beldocsu, vidimo
kako je svetski dokumentarni film veoma živ danas. I ne zaboravite –
sutra, 16. maja, je Međunarodni dan romskog otpora!“
U okviru selekcije kratki dokumentarni film žiri u sastavu Aron Sekelj,
Antigoni Papantoni i Eroll Bilibani je doneo jednoglasnu odluku da se
nagrada dodeli Goranu Deviću za film „U ime Republike Hrvatske“, uz
obrazloženje da je reč o smelom, sirovom, elegantno duhovitom,
promišljeno strukturisanom, ali, pre svega, plemenitom autorskom
pristupu u prikazu jednog odlučnog ali nepodesnog protagoniste, i
njegove borbe sa kojom se neizbežno solidarišemo.
Povodom nagrade, Goran Dević je izjavio:
– „Jako sam sretan i zadovoljan zbog nagrade jer filmove radim primarno
za nas koji živimo na ovim prostorima. Kad mi se dogodi da film bude
prihvacen i prepoznat u prostoru koji mi je bitan sva muka kojom je film
stvoren postaje nebitna. Veliko hvala Beldocsu koji nam je dao priliku
da prikazemo film“.
Žiri Beldocs TEEN programa, u sastavu Radomir Vranjković, Sonja Jeković,
Drago Milovanović, Relja Popović i Nemanja Joković doneo je odluku da je
najbolji film u TEEN programu „U raskoraku“ Binga Liua, imajući u vidu
da ostvarenje verno oslikava kompleksne društvene probleme jedne
zajednice, kroz lične priče trojice prijatelja.
Nakon svečane dodele nagrada, pemijerno je prikazan film „Električni
orgazam za ljude budućnosti” u režiji Marije Vukić. Reč je o biografskom
filmu o bendu “Električni orgazam” koji slika značaj jednog od
najpopularnijih i najdugovečnijih rok bendova na prostoru bivše
Jugoslavije, koji je i danas posvećen idejama rokenrol kulture
podjednako kao i u vreme kada je formiran.