Njegovo veličanstvo parket

Lider Tara Concept-a Aleksandar Milovanović

Proizvodi kompanije Tara Concept su više od tradicionalnih parketa ⸺ oni spajaju kreativnost, estetiku i prirodu, nudeći atraktivan i savremen izgled doma. Prodajni salon Tara Concept-a je idealno mesto za upoznavanje sa brendom, ali i za razmenu saveta i odabir parketa po vašem životnom stilu i potrebama. Pored standarda i kvaliteta, ono što ovaj koncept čini posebnim je bezgranično poverenje, razmena i podrška velike poslovne porodice koja će za vas izabrati samo najbolje uz dozu luksuza, koji nam je svima potreban. 

  1. Kakva je priča o povratku parketa „na velika vrata“, kakva je komercijalna, a kakva marketinška priča Tara Concept-a?

Firma smo sa 30 godina dugom  tradicijom. Na domaćem tržištu smo lideri u proizvodnji handmade podova koje izvozimo u preko 15 zemalja u svetu. Naš komercijalni koncept pokazao se gotovo idealan, jer kad brend dugo opstaje na ovako nestabilnom tržištu, ljudi pomisle u prvi mah da nam marketing nije ni potreban. Radeći studiozno na kvalitetu, proizvodnji i dobroj komunikaciji sa otpremnicima, investitorima i krajnjim kupcima, nismo zaboravili koliko je marketing važan saveznik i u prepoznavanju i u plasiranju proizvoda. Danas dozvoljavamo sebi da je naš marketinški uspeh zadovoljstvo naših klijenata, da nas baš oni preporučuju jer su zadovoljni vrhunskim proizvodom i profesionalnom uslugom ugradnje, ali naš sledeći korak je da i takav nivo unapredimo. 

  1. Koliko poslovna strategija može da se prilagodi današnjem trzištu?

Može, potrebna je velika posvećenost. Kao i u svakom ozbiljnom poslovanju, sve počinje od strategije. Naša proizvodna strategija prati prodajnu i od toga kolike smo stvari postavili na pravo mesto zavisi celokupan profit i egzistencija na desetine porodica. Proizvodnja je ponekad kao reka, kreće se stihijski i mi je na tom putu pratimo otkrivajući da li smo napravili grešku, menjamo se, oblikujemo… Najblaže rečeno, to vam je kao posao modelara koji u radu dovodi svoj model ili konstrukciju do savršenstva.

  1. Koliko su neverovatna izgradnja i renoviranje uz povratak u kućne prostore i ulaganje u turizam uticali na celokupnu prodaju?

Svedoci smo neverovatne ekspanzije u građevini, što naravno povlači povećanje obima u našem poslu, što je svakako dobro. Pored tog momenta koji nas raduje, još veća radost je neverovatno okretanje ljudi ka prirodi i renoviranju zapuštenih vikendica i nasleđenih kuća. To ponovno nalaženje vremena za porodicu je jedino dobro što se izrodilo u ovome zaista čudnom i pomalo tužnom periodu. Parket je tu u stvari osvojio mnoge nove teritorije, a mi smo u prodaji osetili bolje razumevanje osećanja i ponašanje kupca, to vam je kao dvosmerna ulica ⸺ mi smo od krajnih kupaca dobijali korisne ideje, a zauzvrat je naša maloprodajna strategija dizajnirala njihove prostore. Time smo pokazali da pratimo trendove na polju dizajna i uređenju enterijera. Uključili smo i arhitekte kako bismo u stvari napravili jaču vezu između nas i krajnjih korisnika i te emotivne veze u vreme korone pokazale su da čovek, kao i priroda, voli da živi u društvu. 

  1. Da li postoji psihologija parketa (i parket sa potpisom)? 

Uh, i psihologija i filozofija. Danas je opremanje životnog prostora po raznim načelima i principima veoma široko. Bilo da je to feng shui, eko reiki ili nešto treće što je postalo must have kada je u pitanju hedonizam, parket kao sinonim za luksuz se savršeno uklapa i u filozofiju. Mi smo oduvek srećno živeli u skladu sa prirodom, samo tada nismo toliko insistirali na ekologiji, strukturi drveta, zdravom ambijentu, samo smo osećali tu vezu. Drvo i čovek oduvek žive u simbiozi i to je iskreno i naša filozofija, jer zdrav život vidimo u dodiru sa prirodom.

  1. Da li kao kreativni direktor imate neke inovativne ideje i da li tu postoji idealan izbor?

Moja struka menadžera i ekonomiste je prilično vezana za strategiju i brojke. Ponekad mi se čini da baterije punim i uživam u kreativnim izletima, gde se dobro osećam. Kao ozbiljan menadžer,  konačnu kreativu prepuštam ljudima koji su vrhunski stručnjaci u svom poslu. Važno je uvek postaviti visoke ciljeve, a ja sam iskreno tu da dam podršku, savet i da u finansijskom smislu opravdam neke iskorake ili eksperimente u poslu. Uvek sam iskreno svestan da moj tim pobeđuje i zato ga ne menjam. 

  1. Da li ste slobodan strelac ili tim stavljate na prvo mesto?

Nadovezaću se na prethodno pitanje i odgovor. Svakome na vodećoj poziciji je bitno da ga okružuju ljudi kojima apsolutno veruje i tim koji je stručan. Ali iskustvo me je naučilo da pored struke, moj tim mora da poseduje prave ljudske vrednosti. To se meni i dogodilo, naš tim čine pre svega dobri, pošteni ljudi sa domaćim vaspitanjem, jer se sve važno i bitno događa sa njima i oko njih i tu je ključ svake kuće, pa i naše.

  1. Da li sebi nekad kažete „kocka je bačena“?

Odluke  gde se očekuje samo moj sud i gde odgovornost imam samo ja brzo rešavam. Ali kad se radi o procesu gde ima puno aktera i više mišljenja, negujem demokratiju u donošenju odluka. Inspirišu me i cenim mišljenja i ideje svojih zaposlenih. Mnogo sam naučio slušanjem i ponekad osetim da oni isto misle i da ta razmena i te kako jača ne samo prodajnu strategiju, već i uzajamno poverenje.

  1. Imate li vremena za sebe, neki hobi? 

Biti lider u jednoj uspešnoj firmi je zadatak pun teških, ali predivnih izazova. Iziskuje investiranje energije fizički i mentalno. Ponekad je korisno da se okrenemo i sebi kako bismo bili najbolji u poslu, svojoj porodici, a pre svega sebi. Umem da napravim taj trenutak samo za svoju dušu, i za to vam je kao i za sve u životu potrebna ljubav. Moja strast je tenis, ja sam pasionirani igrač. Nekada je to bila profesionalna igra, ali život vas navede na druge puteve. Vreme za sebe je baš taj hobi, ali i beg od stresa i užurbanog gradskog života.

  1. Koliko su humor i duhovitost važni za Vas?

Pa veoma važni, jedini lek da bismo preživeli i pobedili ovaj stresni način života. Pozitivno razmišljanje, optimizam i ljudi koji su upravo takvi su „deo enterijera“ Tara Concept-a. Smeh i humor su lekovi koji isceljuju i njihove benefite koristimo što više. Davno sam naučio da su sve lepe stvari besplatne, ljubav, prijateljstvo, smeh, briga i pažnja koju dajemo i dobijamo od drugih. 

  1. Koliko su ljudi sa kojima radite i Vaši prijatelji?

Iako nisam dugo u firmi, jedna od lepših stvari koja me je dočekala jeste duh zajednice i energija koju sam i sam primio. U Tari smo svi mi jedna velika porodica. Naravno da u takvoj porodici,  kao i u svim velikim zajednicama, postoje i nesuglasice koje pretvaramo u kreativu i boljitak negujući pravo na svoje mišljenje i bezrezervnu ljubav i poštovanje prema kolegama. Ono što je začin ove kuće je moj trud da konstantnim druženjem i van zidova kruga firme takav odnos i dalje negujem.

11. Planovi za budućnost su?

Unapređenje, ulaganje u nove tehnologije, nove komunikacije, nove iskorake i nove metode koje će i naš stručni kadar osavremeniti. Prepoznali smo ekološki put kao inovativni, ali i kao  ispravni put ka dugoročnom uspehu. Konačan okvir i uspeh  firme prizivaju kvalitetnu prošlost, ali se raduju trendovima. Tehnološki napredak ne znači da se nećemo držati retro dizajna koji je sada u centru pažnje, ali smo otvoreni i za futuristička gotovo čudesna i kreativna rešenja. Radujemo se saradnji sa novim arhitektama i dizajnerima, gde će prostori koje oni potpisuju pokazati i međusobnu harmoniju, strukturu boja, mirisa i prijatnosti u postignutom glamuru, čiji mi deo želimo da budemo. 

12. Kakav parket sebi birate?

Moram da vam priznam, kad je parket u pitanju, ja sam pristrasan ali kao i svaki džentlmen, taj izbor u mom prostoru prepustio sam svojoj lepšoj polovini.  Naravno, malo sam se „umešao“  oko funkcionalnosti i znajući da šta god da izabere, ne može da pogreši. Ono što sam naučio radeći sa ovim plemenitim materijalom jeste da parket, kao i bilo koji komad nameštaja, nakita, odeće otkriva našu ličnost i govori o nama više nego mi sami. Parket je najdominantniji elemenat u prostoru jer to vam je kao sa cipelama, prvo ih primetite. I parket je početna priča, sve posle možete slagati ili ne, ali veza sa podnom oblogom je mnogo dublja nego što to prepoznajemo ako nismo imali to iskustvo. Parket je više od ekologije, on je osećaj pripadnosti, ali iskreno ⸺ i hedonizam. 

13. Šta je ono što želite da kažete, a nismo Vas pitali?

Ponosan sam što Tara Concept nije izgubila dodir sa onima kojima je pomoć najpotrebnija, kao društveno odgovorna kompanija istinski želimo da budemo tu za svakog kome je pomoć potrebna i to je u srcima svih nas zaposlenih više od zadatka ⸺ osećaj za druge. 

Radujem se našoj saradnji, javite kada ste u Beogradu barem dva dana ranije, da se organizujemo i napravimo savršene fotografije.

Lj.B.S.

Sofija Aćimović

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

 

PRATITE NAS NA