Domaći takmičarski program 12. međunarodnog festivala dokumentarnog filma Beldocs, koji će se održati od 8. Do 15. Maja, okuplja šest filmova raznolikih tematika, među kojima će se naći četiri svetske i dve srpske premijere.
Savremeni srpski dokumentarizam obiluje originalnim naslovima i stilski različitim, ali podjednako izazovnim ostvarenjima. Autori ovih dela hrabro ispituju svet oko sebe, bilo da dokumentuju život mladih u jednoj beogradskoj opšitni, analiziraju značenje građevinskih simbola nekadašnje Jugoslavije ili se bore za prava ugnjetavanih, kako u Srbiji, tako i širom sveta.
Napomena: Zbog iznenadnog zatvaranja Dvorane kulturnog centra Beograda obaveštavamo javnost da će filmovi predviđeni za prikazivanje u DKC-u u okviru Beldocs-a biti prikazani u istim terminima i to na novim lokacijama:
9. maja u Art Bioskopu Kolarac
Od 10. do 14. u Kombank dvorani, sala 6.
Karte kupljenje za DKC projekcije mogu se zameniti u novim prostorima održavanja pred početak projekcija.
U filmu “Taurunum Boy” Jelena Maksimović i Dušan Grubin prate zemunskog tinejdžera i njegovo okruženje tokom letnjeg raspusta, s prelaska iz osnovne u srednju školu, dajući kroki današnje omladine bez jasnog cilja i ideje šta žele od svog života.
Film “Centar” Ivana Markovića je poetski dokumentarac o Centru “Sava” u Beogradu, jednoj od kapitalnih građevina bivše SFRJ kojom je manifestovana političko-društvena ideja socijalističkog poretka posvećena balansiranju između istoka i zapada. Reditelj, bez dijaloga, prikazuje zaostavštinu jednog vremena sa svim problemima njenog daljeg opstanka.
“To sam što jesam – Gipsy Mafia” Andrijane Stojković je delo koje obrađuje istoimeni hip-hop bend i njihove živote. To je slika života dva brata, Roma iz Srbije koji rade u Nemačkoj, koji u svojim pesmama kritikuju rasizam, segregaciju Roma i neoliberalni kapitalizam.
“Deca proleća” Dušana Solomuna proučava pitanje sirijskih izbeglica u Nemačkoj, onih ljudi koji su pre nekoliko godina prolazili tragičnu odiseju, nadajući se boljem životu na zapadu, lišenom bombi, stradanja i patnji koje su preplavile njihovu domovinu.
“Na crnoj listi”, film Sare Marković i Nikole Dragovića, je dokumentarac o pripadnicima Falun Gonga (Falun Dafe) u Srbiji i njihovom progonu i hapšenju u Beogradu 2014. godine tokom ekonomskog samita Kine i zemalja Centralne i Istočne Evrope, oslikavajući ono što se dešava kada se finansijski interesi stave ispred ljudskih prava.
Konačno, tu je i biografski film o našem poznatom bendu “Električni orgazam za ljude budućnosti”, u režiji Marije Vukić, delo koje oslikava značaj jednog od najpopularnijih i najdugovečnijig rok bendova na prostoru bivše Jugoslavije, koji je posvećen idejama rokenrol kulture podjednako kao i u vreme kada je formiran.
O nagradama u domaćem takmičarksom programu 12. Beldocsa odlučivaće tročlani žiri u sastavu: slovenačka filmska rediteljka Varja Močnik, publicista, književnik i dobitnik NIN-ove nagrade Svetislav Basara i Manuel Mozos, filmski reditelj iz Lisabona.
Pokrovitelj nagradnog fonda je Filmski centar Srbije.