10 načina da ubrzate metabolizam

 

Pitate se kako da brzo dovedete svoju liniju u red? Mi vam donosimo savete nutricionista i fitnes – trenera koji će vam pomoći u tome.

Nigde bez vode

Ovo je osnova svakog procesa sagorevanja masti. A kako biste pojačali efekat, pijte hladnu vodu jer ona tera organizam da potroši više kalorija kako bi se ponovo zagrejao.

Foto: edukacija.rs

Više spavajte

Ukoliko imate manje od 5 sati sna, poremetićete hormone koji regulišu vaš apetit. Ali ako spavate 6 sati, to može da vam poboljša stanje, dok će devetosatni san učiniti da vaš metabolizam bude u top – formi.

Začinite hranu

Istraživanja su pokazala da kapsaicin, sastojak ljute papričice, ubrzava metabolizam, tako da jedenje začinjenog obroka može da ga pojača za čak 25%. Ipak, nemojte preterivati.

Foto: snagabilja.rs

Lubenica za doručak

Ovo povrće bogato je aminokiselinom citrulin. Kada se ona u organizmu sintetizuje u arginin, protok krvi se poboljšava, a samim tim i mogućnost za sagorevanje više masnih ćelija.

Foto: snagabilja.rs

Jedite alge

Znamo da je lisnato, tamno zeleno povrće prepuno vitamina i vlakana, ali morska trava je apsolutni šampion u tome. Ona obiluje vitaminom B12, jodom, kalcijumom i proteinima.

Pijte zeleni čaj

Pokazalo se da zeleni čaj pomaže u sagorevanju kalorija, i to sve zahvaljujući visokom pricentu antioksidanta nazvanog katehin prolifrinol. Pijte najmanje jednu šolju dnevno.

Konzumirajte kvalitetno ulje i sirće

Ekstra devičansko maslinovo ulje i jabukovo sirće su zdravi dodaci salati, a i umanjuju apaetit. Uz to, dokazano je da sirće pobeđuje gene koji su zaduženi za povećanje proteina za sagorevanje.

Foto: najboljeizitalije.rs

Birajte organsko

Pesticidi imaju negativno dejstvo na digestivni trakt, što se odražava i na metabolizam. Ukoliko jedete organsko voće i prvrće, veoma brzo ćete videti zbog čega je to dobro.

Foto: zenstvena.com

Resetujte se

Ako ste primetili da vaše mršavljenje stagnira, probajte da pojedete najveći mogući  obrok na prazan stomak, pa da za njim uradite tridesetominutni set vežbi. To će pospešiti organizam da troši kalorije umesto energije.

Smejte se što više

Nedavna studija pokazala je da 10 minuta smeha dnevno može da probudi vaš metabolizam i da omogući sagorevanje kalorija čak 12 sati nakon toga.

Foto: zena.blic.rs
No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

 

PRATITE NAS NA