Nekategorizovano

KOD SOPSTVENOG POSLA VAŽNO JE DA ULAŽETE I U SEBE I U POSAO

Sonja Aranđelović je žena koja će vas inspirisati da istrajete na vašem putu snova. Ona je hrabra osoba koja ruši predrasude o ženskom preduzetništvu. Ona je ta čija će vas priča  podstaći da nikada ne odustanete i da svoja znanja i veštine ulažete u ono što volite. Sigurno ste čuli za Laboratoriju LIPO kozmetika, koja je nastala davne 1998. godine i koja od tada proizvodi bioaktivnu i profesionalnu kozmetiku za negu lica i tela. Upravo tu firmu osnovali su njeni roditelji, a Sonja je zaslužna za unapređivanje i osavremenjivanje ove priče. Kako je jedna firma, osnovana tokom ratnih devedesetih godina, uspela da se održi, postigne uspeh i danas bude jedna od najpriznatijih u našoj zemlji, kako su nastali specifični brendovi, kako je otvoren salon, zašto žene veruju ovoj kozmetici, kao i to kako je biti preduzetnica u Srbiji, razgovarali smo sa Sonjom Aranđelović. 

Karijera, sada već uspešne preduzetnice Sonje, počela je pre dvadesetak godina, kada je postala redovan član tima porodične firme LIPO kozmetike. U početku nije imala ambicije da nastavi porodični biznis, već se okrenula PR-u, a početak njene dugogodišnje karijere obeležio je rad na Dvoru NJKV Karađorđevića, kao i u PR agenciji Executive Group. 

„To iskustvo mi je bilo neophodno da steknem sigurnost i priključim se porodičnom poslu, sa ciljem da ga podignem na novi nivo. Pre deset godina, zvanično je počela moja preduzetnička priča, kada sam otvorila svoju kompaniju distributera za preparate LIPO kozmetike. Moji prvi poslovni koraci bili su otvaranje LIPO maloprodajnih objekata, širenje distributivne mreže, zatim izvoz, a pre par godina poslovanje smo proširili i na oblast kozmetičkih usluga otvaranjem kozmetičkog salona ⸺ LIPO centra“, kaže Sonja. 

Dodaje da je uvek imala ambiciju da ima nešto svoje, a sa pojmom preduzetništva i biznisa se susrela onog trenutka kada su njeni roditelji devedesetih otvorili, sada već poznatu, Laboratoriju LIPO kozmetika. Nakon iskustva u korporativnom svetu, shvatila je da njenom senzibilitetu ipak više odgovaraju preduzetničke vode i tako je „prelomila“. 

„Moji roditelji su zadržali proizvodnju, a meni su prepustili da vodim i razvijam plasman proizvoda. Kao rezultat toga, LIPO danas ima svoje tri ekskluzivne prodavnice u Beogradu, prisutan je u brojnim apotekama širom Srbije, kao i u zemljama u regionu i u Australiji“, kaže Sonja i dodaje da biti preduzetnik nije jednostavan posao, ali da ima veliku sreću jer je okružena kolegama na koje može da se osloni. 

„Moj posao danas je planiranje rasta i razvoja firme, pri čemu dva uslova moraju biti ispoštovana: da se to čini uz kreiranje sve kvalitetnijih proizvoda i usluga za klijente, i paralelno sa tim, što boljih radnih uslova za zaposlene.“

A ništa od ovoga danas ne bi bila realnost da njeni roditelji 1998. godine nisu osnovali Laboratoriju Lipo kozmetika. Njena mama, Slavica Šiler Marinković je bila profesor na Tehnološkom fakultetu, a njen tata, Miroslav Marinković je ekonomista. Spojem njihovih sjajnih talenata, nastao je brend, u čije ime danas govori njegov kvalitet. Sonja nam je objasnila šta je bila inicijalna ideja. 

„LIPO kozmetika je nastala sa idejom da bude domaća, kvalitetna a pristupačna kozmetika koju će koristiti kozmetičari u okviru tretmana koje rade. Znanje i stručnost koje je moja mama utkala u svaki preparat, profesionalci su umeli da prepoznaju. Kao rezultat toga, kozmetičari su, pored toga što su koristili LIPO preparate u svom radu, počeli i da ih preporučuju svojim klijentima za kućnu negu, i na taj način su direktno uticali na našu ponudu preparata za individualnu upotrebu. Tako je LIPO kozmetika od brenda isključivo profesionalne kozmetike postao i brend proizvoda za kućnu upotrebu. Kako bismo ipak napravili neku distinkciju između profesionalnih preparata i preparata za negu individualnih klijenata, stvoren je i Dr Shiller brend, koji u okviru LIPO obuhvata preparate koji se isključivo koriste u kozmetičkim tretmanima.“

Hrabrost Sonjinih roditelja da otvore firmu tokom nezgodnih devedesetih godina je ono što nju danas inspiriše u svim aspektima života. 

„Kada imate takve životne učitelje, koji su bez ikakve pomoći, sami, svojim znanjem, trudom, radom i verom u sebe, napravili nešto tako dobro, meni je bilo mnogo lakše da nastavim njihovim stopama. Oni me inspirišu svakodnevno da ovaj posao radim, da ga razvijam, da ga širim i da njihovo „drugo čedo“ pazim i vodim računa o njemu“, kaže Sonja i dodaje da hrabrost nije bila presudna, već znanje i želja da naprave kvalitetne proizvode. 

Zato je kozmetika koju proizvodi ova laboratorija vrlo savremena i pre svega naučno proverena. Asortiman je bogat, a većina proizvoda zapravo je rezultat sopstvenog istraživačkog rada ove laboratorije, a dobar deo se bazira na najnovijim patentima iz oblasti kozmetologije. 

„Nakon više od dve decenije rada, možemo se pohvaliti širokom lepezom proizvoda (kreme, maske, tonici, mleka, serumi za negu kože lica, preparati za negu kože tela, profesionalni preparati za aparativnu primenu u kozmetičkim tretmanima, pilinzi itd.), namenjenih kako za profesionalnu primenu tako i za individualnu upotrebu, na bazi liposoma, ekstrakta kavijara, hijaluronske kiseline, voćnih kiselina, algi, etarskih ulja, biljnih ekstrakata, derivata kvasca i drugih komponenti“, objašnjava Sonja i dodaje da je količina aditiva minimalna. 

LIPO kozmetika se danas više koristi za negu kože kod kuće, ali ponosni su na to što su među korisnicima i dalje i kozmetičari i dermatolozi. Taj stadijum posla i uspeh zahtevaju mnogo posla i truda, te su Sanjini dani kompletno ispunjeni, sa veoma malo praznog hoda. 

„Trudim se da svoje poslovne obaveze završim dok su deca u vrtiću, kako bih imala slobodno vreme koje provodim sa njima tokom popodneva. Ukoliko ne uspem sve obaveze da završim u tom roku, nastavljam sa poslom uveče, kada deca odu na spavanje. Vikendi su rezervisani za porodicu i prijatelje“, objašnjava Sonja, koja dodaje da vi kao preduzetnik svoj posao ne radite, već ga zaista i živite, jer je on deo vas. 

Sonja nije samo preduzetnica, ona je i mama, supruga, ćerka, prijatelj, koja nakon što joj se povećao broj uloga shvata da je vreme možda i najvredniji resurs. 

„Ako želite uspešno i bez stresa da svakodnevno završite sve što želite i morate, ključno je da savladate dve stvari:  kako da odredite listu prioriteta, i u skladu sa njima da optimizujete i na najbolji način organizujete svoje vreme“, kaže Sonja i napominje da bez podrške bliskih ljudi, pre svega roditelja i supruga, bilo bi sve daleko teže. 

Kada ste preduzetnik, izazova je mnogo, a posebni izazovi se javljaju kada svoju novu ambiciju pretvarate u delo i kada se kao Sonja odlučujete za novi nivo poslovanja. 

„Otvaranje LIPO Centra je došlo kao prirodan nastavak cele priče sa kozmetikom. Namera mi je bila da salon bude mesto gde ćemo pružati kozmetičke usluge našim klijentima, ali i mesto gde ćemo moći da budemo u toku sa svim trendovima u pogledu kozmetičkih tretmana, aparata koji se koriste u istim, i prema tome da prilagođavamo Dr Shiller liniju  profesionalnih preparata. Par godina smo se u salonu bavili samo tretmanima lica, a od marta ove godine LIPO centar je proširio ponudu i na tretmane tela, depilacije, manikir i pedikir. Cilj mi je bio da LIPO centar deli vrednosti koje su utkane u LIPO brend a to je da ponudimo svima kvalitetne tretmane po pristupačnim cenama, kao i da se svakom klijentu maksimalno posvetimo, jer želimo da se svako ko dođe kod nas oseti posebno i da mu bude prijatno. Kako imamo veliki broj uspešnih godina rada iza nas, potpuno smo sigurni da svim klijentima možemo da pružimo ono što je za njih najbolje u domenu nege kože“, sa entuzijazmom objašnjava Sonja. 

Možda ste to i primetili, ali LIPO je jedan od retkih brendova koji nema klasičnu reklamu, ali uspeh ne jenjava. Sonja nam je otkrila recept. 

„Ključ uspeha su kvalitetni proizvodi i usluge. Oni dovode do zadovoljnih klijenata, koji nam se vraćaju i preporučuju nas drugima. Svi klijenti koji su došli do nas, došli su po preporuci nekoga kome veruju.“

Velika privilegija preduzetničkog posla je da možete da radite ono što ste sami izabrali, smatra Sonja, ali ima i poruku za sve žene koje žele da uplivaju u ove vode. 

„Samo napred i verujte u sebe! Uz dobru pripremu i organizaciju, ukoliko ste vredni, možete doći do uspeha. Kod sopstvenog posla, velika je stvar da znate da što više ulažete sebe u njega, rezultati će biti bolji i brže će doći. I naravno, volite to što radite.“

Nema sumnje da je Sonja kao vrlo mlada postigla uspehe o kojima mnogi sanjaju, zato je kroz posao naučila i da se ne opterećuje trivijalnostima i stvarima na koje ne može da utiče. Bavi se samo onim što smatra da je bitno. 

„Ja sam veoma zadovoljna žena, koja je blagoslovena svime onim što ima u životu. Zdrava sam, imam divnu porodicu, firmu koja lepo radi i za koju imam sjajne planove. Sa svakom godinom osećam se sve bolje u svojoj koži, sigurnije u ono što radim, što se i odražava na moje celokupno životno zadovoljstvo“, kaže Sonja sa osmehom. 

A ova mlada žena ne bi bila tako uspešna da ne razmišlja van okvira i ne pravi ozbiljne planove za budućnost. 

„Za deset godina bih volela da LIPO kozmetika bude veći sistem koji će funkcionisati i bez mog svakodnevnog angažmana. Novac koji bude donosila firma investiraću u druge projekte, od kojih će značajan broj njih biti neprofitnog karaktera. Mišljenja sam da svaka firma, kao i svaki pojedinac, kada se nađe u mogućnosti treba da uloži, bilo to novac, vreme, ideju, rad u svoju okolinu i društvo, u cilju poboljšanja istih. Drugim rečima, korporativna filantropija je nešto što vidim kao sledeći korak u mojoj karijeri, što smatram da će biti prirodan nastavak onoga što radim danas“, zaključuje Sonja. 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *