Drugi deo inspirativnog putovanja Ambre i Aljaza čine veličanstveni predeli, reke, čitava
sela sa kućama od škriljaca i lučki vinogradi na svakoj strmini. Zar ne želite da uđete u
auto i istražite?
Surferka i instruktorka joge Ambre i fotograf i filmadžija Aljaz nastavljaju svoje putovanje slikovitim krajolikom Pirinejskog poluostrva. Ovaj put voze ŠKODA OCTAVIA iV plug-in hibrid kako bi istražili lepote, spomenike i prirodno bogatstvo Portugala. Današnje putovanje počeće u gradu poznatom po vinu… i tu će i završiti.
Jedno od najvećih užitaka na koje Ambre i Aljaz nailaze na putu je Porto, drugi po veličini grad u Portugalu. Glavni grad severa zemlje svetu je dao ukusno vino nazvano po njemu. Ali, uprkos maloj
veličini, Porto nudi bezbroj drugih atrakcija: od šarmantnih mostova koje je dizajnirao Gustavo
Eiffel, spleta ulica i uličica koje se izvijaju i okreću strmim obroncima od reke Douro do centra (koja
je deo UNESCO svetske baštine), mnoštva barova i pabova i raskošnih kuća obrubljenih
popločanim fasadama, do prekrasnih peščanih plaža koje vas mame da se suočite s najboljim
atlantskim talasima za surfovanje.
Iza planinskih obronaka nalazi se manje poznata strana Portugala. Gondarém i Midões su dva od
27 sela na području koje karakterišu kuće izgrađene od lokalnog škriljca. Ulice su takođe popločane
ovom stenom. Paleta nijansi škriljaca tako se neprimetno stapa s bojama okoline da se mesta često
uklope u krajolik.
Kada je održano glasanje za najlepšu stazu na svetu, prvo mesto zauzela je N222 koja vijuga
dolinom Douro na južnoj obali njene reke. Kada biste prošli predelom Almendra-Pinhão, ponestalo
bi vam reči ako biste pokušali da odate priznanje spektakularnim panoramama. Vinogradi se
prostiru po terasastim obroncima; bezbroj stabala badema i maslina; slikovita sela i vijugava reka
ispod vas; a na nekim mestima je položen pesak za pravljenje plaža pored reke! Tu je i dodatni
bonus za vozače: asfalt je gladak poput stakla.
Španci je nazivaju Duero, reka izvire u pirinejskim planinama i uliva se u Atlantik kod Porta. Reka
Douro je dugačka 925 kilometara i čini portugalsko-špansku granicu dugu 112 kilometara.
Portugalski deo dugačak je nešto više od 200 kilometara i naš tajni savet je da krenete uzvodno.
ŠKODA OCTAVIA iV se može lako nositi s ovom prekrasnom rutom. Oko reke rastu delovi loze i
grožđa, a s vremena na vreme uz stazu se pojavljuje miradouro, mesto za zaustavljanje s
pogledom. A svakako ima se šta i videti. Što se više približavate španskoj granici, nailazite tek na
poneko selo ili meštanina, neverovatan krajolik unaokolo. Pravi Portugal, krševit i retko naseljen, a
baš u tome se krije lepota ovih mesta.
Kao što smo već rekli, padine iznad reke Douro poznate su po vinogradima koji daju svetski poznata vina. Cela regija Alto Douro prostire se na više od 24.000 hektara i proizvodi vino više od 2.000 godina. Godine 1756. ova regija postala je prvo vinorodno područje zaštićeno zakonom, a 2001. godine uvršteno je na UNESCO-vu listu svetske baštine. Najpoznatije vino koje se ovde proizvodi je, naravno, porto. Regija se sastoji od trinaest opština zvanih concelhos. Koju je najbolje posetiti? Sve!
Gde će dalje Ambre i Aljaz? ŠKODA KODIAQ RS će ih odvesti u Španiju. U planine, oko
spomenika i, naravno, do mora, koje čini tako bitan deo života naših dvoje istraživača.
ŠKODA OCTAVIA iV OCTAVIA iV plug-in hibrid može biti ekonomičan automobil, ali to postiže bez ugrožavanja performansi ili dinamičnog iskustva vožnje. Ubrzava od nule do 60 mph za 7,9 sekundi. Automobil nudi izlaznu snagu sistema od 150 kilovata i potpuno električni domet vožnje bez emisija do preko 60 kilometara. Prtljažnik od 450 litara (povećan na 490 litara u COMBI verziji) može poneti sve što
vam je potrebno za vaša putovanja na odmoru.