Nekategorizovano

KAKO DA NAPRAVITE NAJBOLJU FOTOGRAFIJU AUTOMOBILA? PRATITE SAVETE PROFESIONALCA

Nakon što se nekoliko godina specijalizovala za fotografiju automobila, Amy Shore je traženi profesionalac u svetu automobilizma. „Kad sam bila dete, ideja da postanem profesionalni fotograf izgledala je jednako malo verovatna kao i moja šansa da postanem glumica“, kaže Amy. Ali talent i naporan rad mogu prevladati sve prepreke i ostvariti ono što se čini kao nemoguć san. Amy je bila dovoljno ljubazna da podeli svoje savete za fotografisanje automobila za naš ŠKODA Storyboard:

  1. Lokacija, lokacija, lokacija !

Ne možete jednostavno da slikate automobil bilo gde. „Ako slikate automobil parkiran pored drugih automobila, koliko god lep bio, nikada se neće istaći“, kaže Amy. Zato svoj auto treba da izvedete na fotografisanje negde gde će on zapravo biti u fokusu. Ali idealno mesto nije prostor ispred belog zida ili dosadan beskrajni put između polja. „Želite mesta koja imaju dinamiku i koja su sama po sebi vizuelno zanimljiva“, kaže Amy. „Kod kuće u Engleskoj, već imam svoju bazu podataka o mestima koje sam sastavila s putovanja širom zemlje. Ako prođem nekim zanimljivim predelom, stavim stiker na kartu svog telefona i telefonom na brzinu slikam mesto kako bih se podsetila scene ili svetla“, kaže Amy. Fotografi amateri snalaze se s Google mapama i Street View-om. Amy savetuje traženje na kartama mesta kao što su reke, krivudavi putevi ili čak istorijska gradska središta. „Tamo obično mogu pronaći crkvu, a pabovi dobro rade u Britaniji“, smeši se Amy. Ali važno je imati poštovanje – nikada ne idite da fotografišete tamo gde vam nije dopušteno da uđete automobilom ili gde je fotografisanje zabranjeno.

2. Može i mobilni telefon

Nije vam potrebna skupa oprema da biste napravili sjajnu sliku. U poređenju s drugim fotografima, Amy ne koristi puno opreme: samo dva SLR (single-lens reflex) fotoaparata i relativno skroman set objektiva. „Neke moje kolege takođe rade s rasvetom i puno drugih detalja na terenu, ali ja volim prirodne fotografije i snalazim se s manje opreme“, kaže ona. Na početku će, kaže, čak i mobilni telefon odraditi posao. „Neke moje fotografije su objavljene u raznim knjigama, a jedna od tih knjiga je posvećena fotografiji mobilnim telefonom. Dakle, ovo su slike koje sam snimila svojim iPhone telefonom i napravila jednostavno editovanje na telefonu. Da, mobilni telefoni imaju ograničenja u pogledu kvaliteta sočiva, a posebno nivoa detalja na slikama, ali za društvene mreže ili normalno korišćenje na internetu, na primer, kvalitet slike je dovoljan“, kaže Amy. Ali to ne znači da možete jednostavno da usmerite telefon prema automobilu i samo škljocnete. „Morate da se držite istih principa kao i kada snimate konvencionalnim fotoaparatom. I naravno, uvek naknadno editujem sliku, direktno na telefonu ili na računaru“, dodaje Amy.

3. Dajte prostor automobilu

Postoji jedna uobičajena greška koju mnogi ljudi prave kada slikaju automobile. „Ne daju prostora automobilu. Na fotografiji je samo mali okvir oko auta, a onda gotovo izgleda kao da gledate auto kroz nekakvu pukotinu“, kaže Amy. Automobilu je, kaže, potreban prostor na fotografiji, treba mu „mesta za disanje“. „Probajte različite kompozicije, zapamtite pravila zlatnog preseka (oku prijatne proporcije) i ostavite prostor oko automobila na slici“, savetuje Amy. Čak i u dramatičnoj sceni automobil će se puno bolje istaći. „Ne bojte se da iskoristite scenu u svoju korist. Ako snimate automobil iz čučećeg položaja, a iznad vas je prekrasno nebo s dramatičnim oblacima, nemojte se bojati da usmerite objektiv malo više, postavite automobil u donju trećinu slike i dajte nebu prostora. Videćete kako će auto izgledati sjajno“, objašnjava Amy. I još jedna tačka o prostoru na fotografijama: „Ne budite lenji: nastavite da se krećete. Umesto zumiranja, približite se automobilu ili se udaljite od njega“, savetuje Amy.

4. Farovi su oči

Možemo, naravno, fotografisati automobil iz mnogo različitih uglova, ali Amyin savet je da uvek počnete od farova. „Svetla su poput očiju, I baš kao što se fokusiramo na oči osobe u portretnoj fotografiji, s automobilima se fokusiramo na prednja svetla“, kaže Amy. Obično sve svoje fotografije snima u nivou farova automobila – tradicionalnog bočnog profila, ali i tričetvrtinskih prednjih i zadnjih uglova. „Između ostalog, to su uglovi zbog kojih se zadnji branik ističe, a to je obično jedna od najvažnijih karakteristika dizajna na automobilu“, objašnjava Amy. Tek kada ima sve osnovne prikaze, prelazi na druge uglove. Na primer, centrirati u auto odozgo nikad ne škodi. „Pokušajte da upotrebite odraze u svoju korist. Na primer, staklena panorama krova može da stvori zanimljive efekte“, kaže ona. A u unutrašnjosti automobila usredsredite se na celokupnu atmosferu i zanimljive detalje.

5.Razvijajte svoj stil ali nemojte preterivati!

Svakoj slici koju ste snimili verovatno će trebati malo editovanja. „Kamera je alat i u našim rukama stvara svojevrsni polugotov proizvod. To je osnovni materijal koji ima isti kvalitet bez obzira na fotografa. Naknadno uređivanje određuje rezultat“, kaže Amy. Pre svega, ipak, važno je dobro obaviti posao kada snimate, jer ne možete ispraviti velike greške prilikom obrade slika. „Uređivanje treba koristiti štedljivo. Radi se o tome da se ne preteruje, da fotografije budu umetničke. Malo prilagođavam kontrast, dodajem toplije boje, radim sa osvetljavanjem“, kaže Amy, koja dalje savetuje da svako razvije svoj stil uređivanja. Različiti unapred postavljeni filteri u modernim aplikacijama mogu biti primamljivi, ali ne možete ih koristiti kao fotograf da biste stvorili svoj stil. „Ne kopirajte druge fotografe. Učite od njih, pogledajte šta uređuju i zašto, ali idite svojim putem. Ako samo kopiraš, teško je doći na isti nivo kao tvoj uzor, a kamoli se popeti na potpuno novi“, dodaje Amy.

Amy Shore

Kako ste postali fotograf?

Moj tata je bio zainteresovan za fotografiju, a ja sam počela da fotografišem kao adolescent. Imala sam mali fotoaparat koji sam nosila svuda sa sobom: u školu, na zabave i slično. Kad sam imala šesnaest godinaroditelji su mi nabavili prvi SLR i ozbiljno sam počela da se bavim fotografijom. Nakon što sam diplomirala u potpuno nepovezanom području, rekla sam sebi da mogu da zaradim nešto više od fotografisanja, pa sam uložila u bolji SLR i postala fotograf za venčanja vikendom. Igrom slučaja sam fotografisala jednu zanimljivu repliku i tata i ja smo otišli u Goodwood. Organizatori su primetili fotografiju i tako je krenula moja karijera.

Šta smatrate svojim najvećim dosadašnjim uspehom?

Fotografisala sam neverovatne automobile i divne ljude, uključujući i neke vozače Formule 1. Ali zapravo zarađivati dovoljno novca od fotografije za kupovinu sopstvene kuće, moj je najveći uspeh. A onda mi je fotografija omogućila da investiram u radionicu za popravku starih automobila. To su dve stvari kojima se ne prestajem čuditi: pomislim: „Vau, moj fotoaparat mi je zaradio novac za ovo.“

Šta voliš kod automobila?

Volim klasične automobile. I sama imam dva vintidž automobila, dva vintidž motora i dva ne baš nova automobila. Ono što volim kod starih automobila je ta neverovatna atmosfera, njihova istorija, način na koji se ljudi prema njima ponašaju. Vole ih, to je sve. A njihovi vlasnici obično su neverovatni: trkaju se s njima u Goodwood-u, a zatim im pružaju nežnu brigu s puno ljubavi u njihovim radionicama koje su pune uspomena. To je neverovatna atmosfera.

Znače li vam išta moderni automobili?

Njihovu tehnologiju smatram fascinantnom. Mislim da smo dovoljno dugo zlostavljali Zemlju i to se mora promeniti. Električni automobili su fantastičan deo ovog novog sveta. Takođe, za mene kao fotografa električni automobili su veoma zanimljivi u dizajnerskom smislu. Novi raspored pogona znači da su proporcije i izgled automobila drugačiji, što mi se jako sviđa.

Kakav je utisak tokom snimanja na vas ostavio ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV?

Ovo je bilo moje prvo snimanje sa ŠKODA-om i jako me zanimalo – ne samo zbog automobila nego i zato što sam upoznala Thomasa Schäfera. Ne radim svaki dan s direktorom automobilske kompanije. Uopšteno govoreći, svaki put kad sam na snimanju, auto takoreći izađe iz senke. Kad snimam auto, već sam ga videla iz toliko uglova i perspektiva, toliko sam upoznata s njegovim detaljima da se svaki put kad ga vidim na ulici setim stvari koje su mi zapale za oko. A ENYAQ COUPÉ iV, naravno, ima puno takvih detalja.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *