Kako uvesti memoriju u marketing – za marketing koji se bolje pamti, koji je zadatak strateškog planiranja u životu i biznisu, zašto su aforizmi važni i kada je humor koristan za brend, a kada ne, koja su najvažnija pravila za život u online zajednici… govori jedan od najkreativnijih digitalnih stratega u Velikoj Britaniji, rukovodilac planiranja za razvoj brenda u Guglu Lazar Džamić.
Strategija – način života ili stara dobra navika?
U Londonu – nužda, koja onda postane navika i način života. Da bi se ovde preživelo, mora se planirati na svakodnevnom nivou, posebno jer postoji mnogo mogućnosti, ali i kompleksnosti. A to je uloga strategije: da nam pokaže put kroz kompleksnost: u biznisu, kao i u životu.
Kako čaj učiniti ritualom u Srbiji, a šljive domaćim u Britaniji?
Jedna ideja: zamoliti Novaka Đokovića da na svakoj svojoj konferenciji za štampu ili prijemu u Britaniji služi slatko od šljiva uz engleski čaj. Ako ne to, onda bi to mogli početi da rade britanski ambasador u Srbiji i njegov parnjak u Londonu. Tako se pokreću mode i trendovi…
Koliko je humor važan u svetu kompetitivnosti i konstantne borbe za nečim boljim?
Dosta, posebno ako odgovara tonalitetski svojoj publici. Jedan od najvećih doprinosa pamtljivosti oglasa ili filma upravo je humor, posebno na Jutjubu. Ali humor mora biti neraskidivo vezan s dušom brenda, inače svi pamte šalu, ali malo njih zapamti brend…
Kako sačuvati tradiciju?
Kulturom. Koja je mešavina porodice, škole i ponašanja elite u društvu (i njenog megafona, štampe). Tradicija se čuva akcijom, ne pričom. Da bismo bilo šta sačuvali, prvo moramo znati ko smo i šta smo, i šta je to što čuvamo i da li to treba čuvati na prvom mestu. Jedina mera za donošenje te odluke jeste da li nam taj specifični aspekt tradicije pomaže da zemlju svakoj sledećoj generaciji ostavljamo u boljem stanju od prošle. Ako ne, džaba nam tradicija…
Imate li uputstvo, pravilnik, bonton za život u online zajednici?
Pričaj onako kako bi pričao s ljudima oči u oči. Povremeno doprinesi diskusiji. Ništa više.
Pročitajte ceo intervju u štampanom izdanju Aha magazina.
Fotografije: privatna arhiva L.Dž.