Ona je advokat u svetu parfema, ona je ta zbog koje smo imali priliku da se upoznamo i isprobamo ekskluzivne, koji su svetski poznati, ali su zahvaljujući njoj i njenoj kompaniji dostupni i u našoj zemlji. Ona je, zajedno sa njenim timom, zaslužna što se na policama parfimerija nalaze selektovani brendovi kao što su Dior, Givenchy, Kenzo, Narciso Rodriguez. Ona je žena ispiracija, koja visoko ceni eleganciju, miriše na uspeh i ambiciju, miriše na luksuz u intelektualnom i profesionalnom smislu i miriše na ženu koja zna šta želi i zna kako to i da ostvari. Njeno ime je Jelena Ivančević i ona je dugogodišnji brand manager Promands kompanije, koja zastupa najveće svetske brendove u kozmetici i parfemima u Srbiji.
Sa talentovanom, organizovanom i profesionalnom Jelenom razgovarali smo o tome kako su izgledali počeci Promands kompanije, o najpopularnijim parfemima, o pričama koje stoje iza najpopularnijih parfema i o tome kako je sarađivati sa svetski priznatim i poznatim brendovima.
1.Od čega ste krenuli u karijeri i kako je izgledala Vaša uzlazna linija u karijeri?
Potpuno spontano. Moja ideja uopšte nije bila da uđem u svet kozmetike i parfema, već da budem advokat što se suštinski razlikuje od ovoga čime se danas bavim.
Na početku studiranja htela sam da se zaposlim i da sama zaradim novac, pa sam se zaposlila u parfimeriji koja je u to vreme bila jedna od najbolje opremljenih parfimerija visoko selektivnih brendova. To se desilo 2001. i tada u svojoj 21-oj godini nisam znala mnogo o svetu kozmetike i parfema, jer je bilo drugačije vreme. Danas su mladim devojkama na raspolaganju razni vidovi informisanja, internet, kao i društvene mreže, koje su u najvećoj meri tome doprinele, ali u isto vreme i dolazak internacionalnih lanaca u Srbiju.
U momentu kada sam započela svoj rad u parfimeriji nisam ni mogla da sanjam da je to toliko opširna oblast i da je prodaja takvih brendova zaista jedna vrsta umetnosti, kao i to da zahteva visok nivo znanja koji se postiže kroz dugogodišnje obuke u kojima se ne uči samo o proizvodima, već i o istoriji brendova, kao i tehnikama i pristupu prodaji , psihologiji kupaca i raznoraznim veštinama koje zahteva ova branša.
2.Da li su Vaše ambicije išle oduvek u smeru luksuznih brendova, sveta lepote, kozmetike i parfema ili se potpuno slučajno sve desilo?
Kao što sam već i pomenula, apsolutno su mi ambicije bile van pomenutih okvira, ali obično je to tako u životu, ušla sam u sve jako spontano i slučajno, a u stvari se desila ogromna ljubav od samog početka koja i dan danas, posle ovoliko godina traje.
3.Možete li da približite našim čitaocima poziciju brand manager-a? Sa kojim izazovima se najčešće susrećete u radu?
Uh, to je malo teže objasniti, mislim da bi potrajalo ako bih opisivala šta sve treba da radi brand manager i sa kojim sve izazovima se svakodnevno suočava, ali upravo to i jeste draž ovog posla. Ja sam neko ko je pravi radoholičar i nije mi teško da budem uključena u apsolutno svaki segment svog posla, jer smatram da jedino na taj način sve može da funkcioniše odlično. Imam tu sreću da sam zaista mnogo mogla da naučim radeći ovaj posao i da svakog dana naučim ponešto novo, to je nešto što me zaista ispunjava i što mi daje snage da nastavim da budem još bolja u svom poslu, jer brendovi za koje radim zaslužuju samo najbolje. Veliko zadovoljstvo mi pričinjava to što sam u svakodnevnom kontaktu sa ljudima sa kojima volim da radim i što kroz saradnju sa njima upoznajem i prihvatam različita mišljenja i ideje.
4.Šta zapravo podrazumeva vaš posao i kako izgleda vaš prosečan radni dan? Šta je ono u čemu najviše uživate, a u vezi je sa zadacima koje takva pozicija nameće?
Moj posao podrazumeva da svaki segment funkcioniše što je najbolje moguće, od nabavke robe,izgleda radnji, komunikacije sa kupcima,zaposlenima,blogerima, novinarima, ljudima iz Brenda, preko raznih mesečnih izveštaja,organizovanja raznih animacija,promocija u skladu sa planovima, planiranja prometa, budžeta, vođenja računa o samom imidžu brenda i asortimanu, obilasku tržišta, svakodnevnom planiranju aktivnosti koji doprinose boljem vizibilitetu i komunikaciji. Kada ste u nekom poslu 20 godina, morate da budete u toku sa novim trendovima koje nameće današnje moderno vreme i savršena digitalna tehnologija koja nije postojala u ovolikoj meri kada sam krenula da se bavim ovim poslom, jer je konkurencija zaista velika, kao I ponuda, pa je samim tim i potrebna sve veća kreativnost koja je neizostavni deo ovog posla. Nažalost, tu dolazim do onog dela u kojem manje uživam, a to su brojevi i cifre, raznorazne detaljne analize koje su neophodne za dobre rezultate, a kada ste u ciframa, vremena za kreativnost je sve manje i onda vam je potreban dobar tim ljudi oko vas koji ce svojim idejama I dobrom energijom da vam pomognu da dođete do željenog cilja.
5.Šta je lepši deo luksuznog brenda a šta teži?
Najlepši deo rada za luksuzne brendove jeste taj što imam priliku da nove proizvode mogu da vidim i isprobam nekoliko meseci pre nego sto dodje u prodaju, što sam u toku sa novim trendovima koji ce tek biti aktuelni. Još jedna zaista predivna strana ovog posla su prelepa putovanja i razni seminari kroz koje sam upoznala kolege iz celog sveta i što imam prilike da sa njima podelim i razmenim iskustva, da upoznam zaista divne ljude iz brenda koji su nam preneli i svakodnevno prenose svoju strast,ljubav i lojalnost prema brendovima I pozitivnu energiju.
Teži deo je taj što sam 24h uključena u posao i što nekada moji najbliži to osete iako to ne želim, nekada poželim da se totalno isključim na par dana iz svega, ali znam da je to u mom slučaju i u ovom poslu nemoguće, pa pokušavam da kad god mogu porodici nadomestim sve kroz vreme provedeno sa njima.
6.Šta je ono što ste najvažnije naučili radeći sa njima?
Da čime se god bavili u životu, nikada ne treba odustajati, da se kad tad isplati sav vaš trud, rad i dobra komunikacija i dobri odnosi sa ljudima. Naučila sam da iz sebe izvučem najbolje kada god je to potrebno i da se nikada ne predajem, ma koliko god se u nekom momentu stvari činile nemogućim.
7.Priča o nastanku brenda Givenchy je jako zanimljiva. Možete li nam ispričati neke najzanimljivije detalje tog istorijata?
Givenchy je urodjena kultura. Moda je inspiracija Givenchy Brenda. I dan danas, Givenchy je jedan od retkih Maisona koji još uvek imaju Haute Couture. Givenchy je deo 15 ekskluzivnih stalnih Haute Couture kuća koje predstavljaju francuski luksuz I savoir-fare. Od 1957. godine i lansiranja svog prvog mirisa, Hubert de Givenchy je izumeo globalni brend, gde je lepota deo naših korena. Svaki Givenchy proizvod ima u duši modu. Kao i naši Beauty proizvodi. Sa njima, naši gosti mogu da otključaju svoje “modne”strane i izraze svoju pojedinost/jedinstvenost. Samo 4 kuće Visoke mode predlažu miris i kozmetiku (Givenchy, Dior,Chanel, Yves St Laurent).
Vaš najpopularniji parfem L’Interdit Eau de Parfum Givenchy je doživeo mnogo transformacija do danas. Šta nam možete reci o njegovoj istoriji? Od inspiracije do velike popularnosti i ulaska u kategoriju klasik parfema?
Hubert de Givenchy je odlučio da lansira 2 ženstvena parfema u to vreme 1957.
1. Le De, ime koje se odnosi na “de ” česticu njegovog imena, je cvetna kompozicija, koja je prvi put ponuđena njegovim klijentima u Couture Kući !
2. Drugi parfem je poklon za njegovu prijateljicu Odri Hepbern.
Zbog toga je parfimer Frensis Fabron blisko sarađivao i sa Hubertom de Givenchyjem i Audrey Hepburn kako bi stvorio kompoziciju koju će Audrey nositi toliko godina.
Legenda kaže da kada je Hubert de Givenchy pitao Audrey Hepburn za njenu dozvolu da plasira svoj parfem, odgovorila je: “Je vous l’interdis” : Zabranjujem ti!
Ova legenda je rodila prvi parfem vizuelni prikaz filmske glumice! Njeno ime: L’INTERDIT.
Gospodin de Givenchy je mislio da bi sa takvim imenom svaka žena volela da ga dobije/ima!
Bio je u pravu; To je bio ogroman uspeh.
Mnogo godina kasnije, 2018-te otvara se novo poglavlje i Givenchy kreira novi parfem L’Interdit, pozivajući žene da pređu granicu i otkriju uzbudljivost zabranjenog.
Parfem je doživeo ogroman uspeh i dalje ga doživljava, a L’Interdit franšiza postala je najbitnija u segmentu parfema i sigurna sam da svaka žena može da pronadje svoju verziju L’Interdit parfema bez koje neće moći da napusti kuću.
8.Kenzo je takodje brend o kome Vi vodite računa. Šta biste tu izdvojili kao zanimljivost za naše čitatelje?
Kenzo je vrlo specifičan brend, potpuno različit od Givenchy Brenda i manje komercijalan na našem tržištu. Kenzo ne može svako da iznese i to je ono što ga čini vrlo posebnim. Duh azijske kulture je prožet kroz istoriju i duh samog brenda, čiji je osnivač japanski modni dizajner Kenzo Takada koji je živeo u Francuskoj. Specifičnost ovog brenda prožeta je kroz svaki segment, kako kroz modu, tako i kroz parfeme.Miris koji posebno izdvajamo je Flower by Kenzo,koji je najbitnija franšiza ovog brenda i šalje nam jasnu poruku, a to je da “Snagom cveća širimo poeziju gradom”, a sam motiv brenda jeste da ukaže ljudima širom sveta da “svaka nesavršenost nas upravo čini savršenim”.
Nikako ne možemo da zaobiđemo i priču o modi. Koji stil najviše volite, koliko se razlikuje vaše odevanje u privatnim od odevanja u poslovnim prilikama?
Ne mnogo, stil koji ja volim jeste definitivno elegancija i crna boja preovladava u mom ormaru.
Oduvek sam volela da nosim potpetice I ne odustajem od njih, mišljenja sam da žena uvek može lepo da izgleda u crnim elegantnim pantalonama, dobrom sako-u, što sa visokim potpeticama čini savršenu kombinaciju. Biram crnu boju jer volim jednostavnost i ne volim mnogo da eksperimentišem, držim se sigurnog i proverenog, mala crna haljina apsolutno mora da se nađe u ormaru svake dame. U slobodno vreme volim sportski stil, a ono bez čega nikako ne mogu jeste frizura koja 7 dana u nedelji mora da bude besprekorna, jer mislim da ženu ne moze dovoljno da usreći dobra garderoba ukoliko joj kosa nije čista i sređena.
9.Kako biste opisali svoj lični stil?
Elegancija, umetnost da bez mnogo potrošenog novca možete izgledati jako lepo i elegantno.
Obozavam da nosim suknje, ali isto tako volim da obučem I farmerke koje ukombinujem sa rolkom, kosuljom, dobrom majicom sakoom. Volim obuću i nikada je nemam dovoljno, od nakita uvek nosim sat, a ponekad dodam još neki komad u vidu jednostavne ogrlice ili narukvice.
10.Možete nam nešto više reći i o samoj kompaniji za koju radite i kako je raditi u kolektivu sa puno zena?
Promands kompanija posluje već dugi niz godina u zemljama u regionu, a u Srbiji je prisutna od 2009-e godine. Naš portfolio čine visoko selektivni brendovi poput Dior, Givenchy, Kenzo, Narciso Rodriguez,Issey Miyake i Zadig&Voltaire brendova. Distribuiramo isključivo autorizovane lance odobrene od strane brendova za koje radimo i u skladu sa njihovim standardima I propozicijama.
Kompanija Promands je renomirana kompanija koja svojim zaposlenima omogućava visok nivo edukacije i znanja, kao i neprocenjivog iskustva kroz rad u različitim segmentima koji naš posao obuhvata. Sa ženama radim već 20 godina i ne mogu sebe ni da zamislim u kolektivu gde su muškarci, apsolutno je netačno da žene ne mogu zajedno da funkcionišu bez sujete, kolegijalnosti i poštovanja. Postoje osobe u mom kolektivu sa kojima radim od početka mog rada i to je nešto što je zaista neprocenjivo, njih zaista doživljavam kao svoju porodicu.
Smatram da jedino u zdravom kolektivu može da se funkcioniše normalno i da jedino na taj način mogu da se prave željeni rezultati, jer ipak na kraju krajeva najviše vremena provedemo u kolektivu i mora postojati saradnja I razumevanje.
11.Da li je tehnologija, digitalizacija u marketingu i novi način komunikacije sa kupcem pomoć luksuznom brendu ili ne?
Pomogla je u velikoj meri. Digitalizacija nam je omogućila svima da pratimo trendove i razna dešavanja koja se smenjuju na dnevnom nivou, sve bi bilo mnogo teze ispratiti da toga nema. Mnoge devojke i žene imale su razne nedoumice i nedovoljno informacija pogotovo kada su u pitanju visoko selektivni brendovi za koje treba da izdvojite vecu sumu novca. Danas se devojke dosta povezuju sa blogerima i njima veruju, kroz njihove priče, opise i tutorijale informišu se o proizvodima i lakše donose odluku. U parfimerijama koje mi snabdevamo, a to su Sephora i Jasmin u Srbiji i Bar Kod shop lanac parfimerija u Crnoj Gori, nalaze se i naši Beauty Consultanti koji u svakom momentu mogu da posavetuju i približe proizvode našim kupcima na najvišem mogućem nivou. Obuke koje naši Training Manageri organizuju više puta godišnje doprinose kvalitetu usluge koju pružamo u parfimerijama, kao i visok nivo znanja, ali mnoge devojke i žene više vole da se informišu putem internete I društvenih mreža, te je svakako vrlo značajan svaki vid marketinga ovim putem.
12.Šta mislite o influenser marketingu i da li i na koji način on pomaže vašim brendovima?
Manje više sam kroz prethodno pitanje dala odgovor i na ovo. Definitivno pomaže, ali samo kada je u pitanju saradnja sa ljudima koji znaju kako da rade svoj posao i koji umeju da osete i oslušnu potrebe i duh samog brenda za koji rade neku kampanju. Danas postoji zaista mnoštvo influensera i smatram da ne može svako da bude dobar u svakom segmentu, zato je isto tako jako bitno prepoznati nečiji rad, ne samo kroz broj pratilaca, vec prvenstveno kroz kvalitet i način na koji se tome posveti.
13.Šta sve treba da čini jednu ženu kada je beauty, skin care i moda u pitanju?
Ništa preterano i prenaglašeno… Nažalost, sve se češće susrećemo na ulici sa ženama koje po svaku cenu žele da privuku pažnju svojim izgledom. Pre svega, mislim da lepota svake žena prvenstveno treba da dođe iznutra i da je to apsolutno preduslov za to kako ona zrači i kako se oseća.
Skin care nega je najbitnija i treba da bude svakodnevni ritual svake mlade devojke i žene.Pravilna nega, pravilno čišćenje kože jeste ogledalo naših zdravih navika i preduslov za dobar izgled kože i u zrelijim godinama. Mnoge mlade devojke prave pogrešan izbor u odabiru tena I skin care-a, odavno su iz mode izašli teški puderi koji stvaraju efekat “maske” na licu, smtram da šminka treba da bude laganija, izuzev specijalnih prilika kada možemo sebi da priuštimo malo drugačiji i ekstravagantniji izgled, ali nikako u svakonevnoj varijanti. Žena ne bi trebalo slepo da prati modu i po svaku cenu… Modni trendovi se smenjuju jako brzo i nemoguće je ispratiti baš sve i u svakom trenutku, jer tu najčesće dolazi do grešaka, jednostavno ne stoji svakom sve. Svaka žena treba da ima svoj lični pečat, nešto po čemu će se razlikovati od ostalih.
14.Šta sve, po Vašem misljenju treba da poseduje jedna ženska osoba u svojoj toaletnoj torbici od shminke i parfema?
Lagani puder u zavisnosti od tipa kože,maskaru,bronzer ili rumenilo i sjaj za dnevnu varijantu. Za večernju varijantu obavezno dodajem crveni ruž, senke i kreon za oči.
15.Šta je must have od Givenchy a šta od Kenzo brenda?
Što se tiče Make up-a, to je definitivno linija Prisme Libre Glow tečnih pudera i Prisme Libre Loose Powder, kao i Le Rouge Deep Velvet linija ruževa, a što se tiče parfema L’Inerdit eau de parfum.Kada govorimo o Kenzu,to je definitivno novi Flower by Kenzo Eau de Toilette.
16.Kako vidite sebe za deset godina?
Ne volim da gledam toliko unapred, ono što sam kroz život naučila jeste da u svakom momentu treba da se boriš za svoje mesto, ali ne po svaku cenu. Trudim se da pored svojih poslovnih obaveza budem dobra majka, supruga, ćerka,sestra i prijatelj i da nađem vremena za drage ljude u mom životu. Posao je promenljiva kategorija i ono što sigurno znam jeste da gde god budem bila i šta god budem radila, trudiću se da to radim najbolje.