Slobo Spasović, direktor „Auto Čačak“ d.o.o. za Aha Magazin:
20 godina u istom timu koji pobeđuje, principima dobrog porodičnog rukovođenja, stalnim osluškivanjem tržišta, pažnjom za svakog klijenta – sve to čini Auto Čačak liderom na tržištu prodaje automobila a Slobu Spasovića direktorom koji zna kako se traje u kompetitivnoj industriji uz poslovne rezultate i brigu o ljudima.
- Šta za Vas znači više od 20 godina rada u jednoj kući, u „Auto Čačku“?
Kada više od 20 godina radite u istom timu, timu koji zajedno napreduje, raste, korača istom stazom, stazom uspeha, to znači više od poslovnog odnosa. Osećam se kao deo jedne velike porodice koja se međusobno odlično poznaje, ima poverenja u svoje članove, jednom rečju diše istim plućima. Kompanija AutoČačak je danas ozbiljan poslovan sistem, a voditi ovakvu kompaniju je, ne samo čast, već i velika odgovornost. Nastavljam razvojni put koji su započeli moji prethodnici, i nadam se da ću zajedno sa svojim kolegama da nastavim da ispisujem nove stranice uspešnog poslovanja.
- Koje su to faze koje čovek posle fakulteta mora da prođe i šta je najveće zadovoljstvo na tom profesionalnom putu?
Kada sam nakon završenog fakulteta zakoračio u AutoČačak, tada mladu firmu u usponu, nisam ni slutio da će razvoj moje karijere ići uporedo sa njom. Praksa i znanje koje sam stekao iz raznih uglova počev od rukovođenja servisnog centra i celokupne postpodaje, preko nabavke i prodaje ŠKODA automobila do funkcije generalnog direktora, zaista su neprocenjivi. Kada tome dodate i činjenicu da radite u oblasti koja vas izuzetno interesuje, onda dobijate dobitnu kombinaciju tj. zadovoljstvo koje sigurno neće izostati. Savremeno poslovanje donosi konstantne promene, transformacije i nove organizacione procese, i zato je važno napredovati kao menadžer, imati integritet, viziju, jasnoću misli, odgovornost za poslovne rezultate i ljude oko sebe. Sa druge strane, najčešći izazov je nedostatak vremena, ali uz puno analitičnosti, timskog duha i posvećenosti, sa svojim kolegama radim na unapređenju i usavršavanju poslovnih rezultata.
- Danas se mnogi ljudi pri kupovini auta vezuju za Vaše savete i preporuke, kako pronalazite balans između psihologije i iskustva?
Za nas je svaki klijent podjednako važan. Svakome pristupamo poštujući njegove želje, prava i mogućnosti. Naravno, mnoge od njih interesuje moje mišljenje s obzirom na to da imam veliko iskustvo i znanje o svim automobilima koje prodajemo. Većina klijenata automobile ne kupuje svake godine, već traže siguran, komforan i udoban model na duže staze. ŠKODA automobili i jesu upravo takvi, a ja im svojim savetima rado izlazim u susret. Zadatak svakog brenda je da se izdvoji, da pokaže i dokaže svoju autentičnost i kvalitet, ali najbitnije nam je zadovoljstvo kupaca koji nam se godinama iznova vraćaju.
- Čini se da je kuća u kojoj radite kroz sve krize prošla lakše od drugih, šta je ono što čini auto kuću Čačak stabilnom i imunom na sve globalne izazove?
Jednostavno, Škoda je takav brend koji nam to omogućava. U pitanju je proizvodjač koji je svojim kvalitetom pobedio mnoge krize i globalne izazove, koje su, nažalost godinama unazad pogađale sve nas. Koračanje u skladu sa vremenom, inovacije i moderan pristup poslovanju i savremenom čoveku nešto je što AutoČacak izdvaja od ostalih. Naši principi ozbiljnog, fer i nadasve poštenog poslovanja doveli su nas do tačke na kojoj smo danas. Već trideset godina radimo na tome da se ugled i status kompanije održimo i osnažimo, uz konstantno osvajanje poverenja novih klijenata i zadovoljavanje potreba postojećih. Neprestanim usavršavanjem, preispitivanjem i osluškivanjem tržišta, dajemo sve od sebe da zadržimo poziciju i ostvarimo ciljeve. Hrabrost za suočavanje sa novim izazovima, godine zalaganja i upornog rada, dovele su malu porodičnu kompaniju do savremenog poslovnog kompleksa.
- Brend Škoda je svojom kreativnošću pokazao da se klijenti neguju dodatnim aktivnostima, kao što je podrška biciklizmu, odbojci…kako to izgleda u praksi?
Brojne donacije i sponzorstva najbolje svedoče o načinu na koji AutoČačak doživljava zajednicu u kojoj posluje. Kompanija je aktuelni sponzor sportskih klubova i kulturnih manifestacija od Odbojkaškog saveza Srbije, biciklističkog kluba Borac iz Čačka i raznih sportskih kampova i takmičenja za decu i mlade.
6. Šta biste izdvojili kao najvažnije kad je prodaja automobila u pitanju?
Nova znanja, tehnologije, ali i integrisan pristup neizostavni su činioci trendova kojima inoviramo celokupan prodajni proces. Fokus je na razvoju adekvatnog personalizovanog pristupa za Simply Clever korisničko iskustvo u svim fazama procesa kupovine kroz razvoj digitalnog korisničkog iskustva, održivosti, raznolikosti i obrazovanja i obuke. U okviru ŠKODA Trening centra organizujemo veliki broj tehničkih i netehničkih obuka iz segmenta prodaje i postprodaje. Rezultat je veliki broj stručno osposobljenih prodajnih i servisnih savetnika.
7. Kakva oprema i detalji najviše privlače kupce?
Svaki model automobila i svakom paket opreme ima svoju ciljnu grupu, a ŠKODA u svakom segmentu ima šta da ponudi. Za ŠKODA automobile se može slobodno reći da je se izdvajaju po prostranosti, pouzdanosti, funkcionalnosti i dinamičnim oblicima. Već godinama izdvajamo se kao jedan od najtraženiji auto brendovima, a model Octavia kao naš najprodavaniji model u svim paketima opreme.
8. Šta je ono što Vas najviše motiviše u Vašem poslu?
Na ovo pitanje ću vam odgovoriti kratko, jednom Konfucijevom mudrom izrekom. „Kada radite posao koji volite, nećete morati da radite ni jedan dan do kraja života“.
Smatram da su za uspeh i poslovna ostvarenja neophodni ljubav prema poslu i vera u ono što radiš. Svaki posao koji je dinamičan nosi sa sobom i veliku odgovornost i stres, a svaki radni dan je drugačiji. Ljudi čine razliku i zato sam veoma ponosan na to što imam baš takve profesionalce oko sebe. Razvoj timova, davanje mogućnosti zaposlenima da uče, da napreduju, da se razvijaju, da doprinose zajedničkom cilju je dodatna motivacija kada se bavite ovim poslom.