Prvi hotel legendarnog tvorca obuće Kristijana Lobutina, otvara se ovog proleća u portugalskom gradiću Melides. Na samo sat i po južno od Lisabona, kapsuliran u vremenu 19.veka, nalazi se Melides. Šarmatno mesto sa kaldrmisanim trgom, malim porodičnim restoranima, nizom kućica sa krovovima od terakota crepa i balkona uokvirenim kovanim gvožđem, ali i plažom na desetak minuta vožnje udaljenosti- vetrovitim zlatnim komadom Alentejo obale. Ovaj pejzaž upotpunjuju krivudave ulice oivičene stablima naranđže. Na kraju jedne takve, iza imozantnih izrezbarenih vrata od tamnog drveta, nalazi se objekat koji će transformisati ovaj region u jednu od najtoplijih destinacija za odmor u zemlji- Vermeljo.
Poznati dizajner obuće inače ima kuće adresirane na Lisabon i Komportu, još iz vremena prošlog veka, te mu ovaj kraj nije nepoznat. Prema pričama koje kolaju, Kristijan je ovaj živopisni gradić, okružen šumom i lagunom, primetio jednom prilikom kada se nakon preživljene nesreće vraćao iz lokalne bolnice. Toliko je bio očaran ovim mestom, da je nedugo potom kupio sebi jednu ribarsku kuću na obali i od tada je posećuje nekoliko puta godišnje, što zarad odmora u potrazi za spokojem, što radno, u potrazi za inspiracijom. Njegova ideja, sa otvaranjem Vermelja, je da sa ostatkom sveta podeli sirovu lepotu prirode i čari svog omiljenog okruženja.
Ovaj boutique hotel nudi svega 13 smeštajnih jedinica. Eksterijer je projektovala portugalska arhitekta Madalena Caiado, prijateljica slavnog potpisnika cipela sa crvenim đonovima. Objekat se stapa s okolinom zbog svojih belih i prah-plavih zidova, krovova pod blagim nagibom i pažljivo isklesanim dimnjacima. Međutim, po ulasku među zidine Vermelja, nailazi se na posve drugačiju unutrašnjost, čija je glavna odlika eklektičnost. Sa jedne strane tu su brojni tipično portugalski detalji, a sa druge oni koji nose francuska i egipatska obeležja, kao i oni koji simbolišu brojne kolekcije slavnog dizajnera.
Geometrijski pod podseća na stil istorijskog ,,Hotel de la Marine“ u Parizu, kao i apartman za masažu, mali ali veoma opuštajući, čiji su zidovi prekriveni alabasterom iz Luksora. U ekstravagantnoj zajedničkoj dnevnoj sobi, staklene pločice podsećaju na dekadenciju radžastanskih vila, dok sprat niže, starinski posteri bolivudskih filmova iz 1960-ih, nižu se uz bankete od somota u boji meda i šank ukrašen kao iz bajke: ploča od indijskog zelenog mermera postavljena na kovane barokne srebrne ploče iz Sevilje. Mnoštvo mozaika i murala takođe krase ovaj jedinstveni hotel. A tu je i spektakularna bašta, koju je dizajnirao Lobutenov bivši partner, francuski pejzažni arhitekta Luj Beneš. Ona okružuje mali bazen, na vrhu kojeg se nalazi razrađeni prikaz Neptuna Đuzepea Dukroa. Čiav prostor je prepun detalja koji su dela italijanskih vajara i umetnika, a Louboutinova prepoznatljiva crvena nijansa prisutna je svuda. (Vermeljo se prevodi kao crvena boja).
Ako su zajednički prostori hotela maksimalistički, sobe su trezvenije i spokojnije, ali ništa manje šarmantne i posebne. Svaka od njih je jedinstvena, a čak i najmanja od njih je prilično prostrana. Divna fuzija estetike se svakako nastavlja kada oborite pogled nadole. Većina soba je ukrašena ljupkim ručno oslikanim pločicama, uglavnom dobijenim iz renomirane radionice u blizini Setubala (Portugal), gde je tim od 11 stručnjaka radio skoro godinu dana da bi stvorio više više od 7.000 pojedinačnih komada za ovaj projekat. Sa uglačanim parketnim podovima, mavarskim bočnim stolovima, zidnim lampama u stilu muranskog stakla, starinskim venecijanskim ogledalima, lampama za čitanje u obliku školjke pored kreveta i plišanim cvetnim foteljama, koje su oličenje italijanskog retro šika, boravak u ovim smeštajnim jedinicama će u najmanju ruku biti nezaboravan i inspirativan.
Takođe, ovde ne manjka faktora iznenađenja: vaš apartman bi mogao da sadrži ormar sa sjajnim zlatnim vratima, uramljenu indijsku tapiseriju, majmuna od ratana koji služi kao osnova za sto ili minijaturne osvetljene umetničke instalacije kreativca iz Madrida, Karlosa Dijaza De Bustamantea. A onda možete naići i na jedno od Lobutenovog ličnog blaga – na primer špansku škrinju ili izvezenu sofu Henrija Samjuela, pohranjene iz njegove lične arhive.
Gotovo sve sobe imaju i otvorene prostore za sunčanje, bilo da se radi o apartmanima sa balkonima koji gledaju na baštu na prvom spratu, ili apartmanima u prizemlju sa terasama sa direktnim pristupom bazenu. Jedan od njih ima džinovsku, bogato popločanu kadu na otvorenom, dok neki drugi imaju podjednako impresivna kupatila, obložena od poda do plafona sa blistavijim pločicama, kao stvorenim za Instagram feed . Šalu na stranu, pre svega, kupatila u Vermelju su raskošna zahvaljujući mirisnim Kama Aiurveda proizvodima, ogrtačima Frette, mekim kao puter i grejanim podovima za hladnije večeri.
Dalje, centralni deo imanja, ništa manje jedinstven, je na drugom spratu, gde apartmani imaju zidove prekrivene smelim freskama atinskog slikara Konstantina Kakanijasa: apstraktne plačljive vrbe, paprati, zmije i, na balkonu, čudnovata ilustracija nagog anđela kojeg nosi na butini. -visoke štikle na tanjiru, sa natpisom “Hrišćanin” ispod ispisanim na grčkom. Čak je i jedno od kupatila umetničko delo, sa zidovima prekrivenim uzorcima boje limuna i malim cvetnim motivima. (Kakanijas je navodno koristio prostoriju za testiranje boja, a Lobuten je insistirao da se njegovi eksperimenti zadrže).
Uz još neku stepenicu naviše nalazi se sjajna krovna terasa, gde se može provesti bezbroj sati uživajući u pogledu na Melides i okolinu. Šarm Vermelja upotpunjuje ljubazno osoblje, uvek pri ruci da organizuje izlete, od jahanja do degustacije vina ili veslanja u obližnjoj laguni. I konačno, jedan od razlog za dolazak ovde je da prihvatite sporiji tempo lokalnog života. To je mesto gde treba da se zavalite u fotelju svog apartmana, sa dobrom knjigom i odložite telefon, oslanjajući se pritom samo na zvonjavu crkvenih zvona, kako biste znali kada je vreme za večeru.
Šta još čeka posetioce Vermelja u budućnosti:
Uskoro će gosti imati još više opcija: u blizini je školjka zgrade sa pogledom na lagunu, hotel koji nikada nije otvoren, a nedavno ga je kupio Lobuten kao sedište za svoj sledeći poduhvat. Očekuje se da će se otvoriti 2024. godine, sa smeštajnim kapacitetom od 10 soba, sa barom na krovu sa kojeg će se preko vode videti kuća dizajnera, bazenom većim od onog u sestrinskom hotelu i restoranom koji će služiti pice po raznolikim recepturama (jedna od Louboutinovih omiljenih jela). Nadamo se da će gosti oba hotela, po završetku izgradnje drugog, moći da skaču tamo-amo kada požele promenu pejzaža.
Planira se i treći objekat u borovoj šumi, a čak se priča i o kupovini skromnog beach bara u budućnosti, iako se Lobutenu nikuda ne žuri. Ipak, nadajmo se da je ovo početak novog hotelskog carstva sa rekonstruisanom definicijom ugostiteljstva.
Tekst: Aha tim
Naslovna fotografija i ostale fotografije iz teksta: https://www.vogue.it/article/hotel-christian-louboutin-melides-portogallo-foto-stanze, https://www.instagram.com/p/Cqsf28BKJlA/?igshid=YmMyMTA2M2Y=, https://instagram.com/hotelvermelho?igshid=YmMyMTA2M2Y=