Pomeranjem jednostavnog iz okvira očekivanog nastaje prava zabava!
Za Tatjanu Kuburović, po profesiji arhitektu, koja je od svog znanja i talenta stvorila brend “Superheroina Cura Fina”, osnovna životna filozofija je igra. Kada proces stane ispred ega, boje ulaze u crteže i papire i nastaje svet Superheroine. Stvarnost boji vedrinom, nelogičnošću, koketira s lakoćom i duhovitošću, a moć da nasmeje svaki kišni dan utkala je u kreacije radosnih vizuelnih doživljaja. Na putu formiranja ličnog projekta pružene prilike je ozbiljno shvatala i pretvarala u uspehe pa je danas “Za svaki dan nasmejan!” moto života i karijere naše sagovornice.
Odvažno ste pokrenuli lični dizajnerski projekat i kreirali brend koji traje već šest godina. Da li ste od trenutka odluke verovali u svoju viziju? Da li je danas u Srbiji ekonomski isplativo biti kreativac?
Pokušati da napravite sopstveni dizajn brend dugotrajan je, rizičan i komplikovan put. Traži mnogo veština i znanja. Dosta sreće, upornosti i strasti. To važi i za bilo koji drugi posao, bilo gde na svetu. Da li se isplati – nije baš dobro pitanje, makar ne za mene lično. Ukratko, ako ste uporni – da, isplati se. No, šta je isplativost. Strast koju ste u stanju da unesete u najobičniji svakodnevni život, a posebno u kreativnost kao proces stvaranja nečeg novog, vraća vam se uvek višestruko. Ništa što uradite ne ostane neiskorišćeno. Sve to pre ili kasnije dâ rezultat. Moja karijera je baš jedan takav put. Niz prilika koje su ozbiljno shvaćene i realizovane. Ona uvek željena ekonomska isplativost dođe pre ili kasnije ukoliko je ideja koju pokušavate da realizujete dovoljno dobra i ako njena realizacija ima neku ekonomsku logiku. U Srbiji zasigurno taj put traje duže i ide malo teže nego u nekim drugim razvijenijim zemljama u svetu, u kojima je ekonomija stabilna. Kada ste svesni toga gde ste i koje su vam mogućnosti, onda se prema tome projektuju i ciljevi i očekivanja pa je sve nekako malo lakše podneti. Retko uspevate sami. Superheroina ima svoj krug prijatelja i podršku zahvaljujući kojoj je uspela da preživi i opstane. Znanje i upornost uz mnogo vedrine i malo sreće dovedu nas uvek do sledeće tačke uspeha i razvoja. I uvek se isplate jer ako ništa drugo – mnogo toga ste novog naučili za sledeći pokušaj.
Živimo u finansijski kriznom vremenu, u kom većina mladih zapostavlja maštu, izrevoltirana društvenim poretkom. Koje savete biste im dali ukoliko žele da kreativnost pretoče u nešto opipljivo?
Da uvek imaju hrabrosti za svoje snove. Da ih ostvare. Da ne budu iracionalni, ali da budu vredni. Da ne krive okolnosti ili drugog, već da snagu pronalaze u sebi, u trudu i istrajnosti. Da vežbaju matematiku i nauče ponešto o ekonomiji i da pritom ne zaborave da jedan i jedan i jesu i nisu uvek dva… I da ih to ne uplaši. Da uvek imaju snagu da puste i odustanu, a u isto vreme i da znaju kada se bore. Da nauče da planiraju i procenjuju, ali da ne zaborave i na plemenitost, solidarnost i optimizam.
Tekst: Sanja Kričković Foto: Nikola Ilić
*Ceo intervju sa Tatjanom Kuburović pročitajte u štampanom izdanju Aha magazina – treći broj.