Utorak, 30. april 2019. u 21:00 // Dom omladine Beograda
Ulaznice su u pretprodaji preko Ticket Vision mreže, po ceni od 500 RSD.
Svetski dan džeza obeležava se širom sveta 30. aprila, i to kao zvaničan UNESCO praznik. Džez se u zvaničnim dokumentima UN od 2011. godine vidi kao “sredstvo sporazumevanja, dijaloga i jedinstva među ljudima”. Dom omladine Beograda i Beogradski džez festival od 2012. redovno obeležavaju ovaj dan organizovanjem džez koncerata, čija misija je popularizacija ove vrste muzike i pogleda na svet kod najšire publike. Koncert povodom Svetskog dana džeza je prva u nizu aktivnosti u susret jubilarnom, 35. Beogradskom džez festivalu, koji će u organizaciji Doma omladine Beograda i pod pokroviteljstvom Grada Beograda biti održan od 22. do 27. oktobra 2019.
Ove godine za Svetski dan džeza publici predstavljamo sasvim poseban, dvostruki muzički program, kojim pokazujemo svu raznolikost džeza kao umetničke muzike, uzbudljive i aktuelne u muzičkim tokovima 21. veka, bliske svim generacijama.
Ulrih Dreksler (Ulrich Drechsler) i Peter Zirbs, nosioci najaktuelnijih muzičkih tokova sa austrijske scene, predstaviće dinamičnu duo postavu „Azure“, a jedan od ključnih srpskih džez muzičara nove generacije, lider sastava EYOT, Dejan Ilijić, premijerno će promovisati svoj novi klavirski solo album „DYAD“.
Ulrih Dreksler, jedan od najznačajnijih savremenih muzičara iz Austrije, domaćoj publici ekskluzivno će predstaviti program „Azure“. Ovaj duo, u okviru kojeg ostvaruje saradnju sa Peterom Zirbsom, legendom elektronske klupske scene u Beču, deo je velikog projekta – LIMINAL ZONE. U pitanju je Drekslerovo monumentalno autorsko delo u nastanku, koje okuplja brojne umetnike i objedinjuje njegova različita žanrovska interesovanja u muzici: klasiku, džez, fank, pop, filmsku muziku, drum’n’bass, hip-hop, skandinavski minimalizam, persijsku sufi muziku, britanski trip-hop, istočnoevropski savremeni romantizam, mediteransku muziku… Naizgled nespojivo, sa sofisticiranošću i majstorstvom vrhunskog umetnika, Dreksler spaja u tri muzička polja: „Chrome“, „Caramel“ i „Azure“, koja čine „Liminal Zone“ Univerzum. Beogradska publika biće svedok kreativnog stvaranja ovog projekta, čije izvođenje u celosti je planirano za Beogradski džez festival 2020. Ulrih Dreksler (tenor saksofon, elektronika) i Peter Zirbs (elektronika) u programu „Azure“ istražuju bezgranični svet zvukova, bitova, elektronike i melodija, koje uvezuju sa muzičkim korenima. Svojim intimnim čitanjem džeza u svetlu elektronike donose novu dimenziju i svež pogled na budućnost ovog muzičkog pravca.https://youtu.be/E41bVllll54
www.ulrichdrechsler.com / www.liminalzone.at
Peter Zirbs, multiinstrumentalista i muzički producent, jedan je od ključnih autora na rejv i tehno sceni Beča, još od 90-ih godina prošlog veka. Svojim radom u domenu elektronske muzike brisao je žanrovske granice i dosegao prepoznatljivost širom Zapadne Evrope, a komponovao je muziku i za nekoliko umetničkih filmova. Njegov solo debi album „What if we don’t exist?“ (2018, Fabrique Records), spoj elektronike, eksperimentalne i avangardne muzike i minimalizma, dobio je izuzetne kritike.
www.peterzirbs.com / www.fabrique.at
Karijera Dejana Ilijića od samih početaka vezana je za Dom omladine Beograda, u kojem je sa grupom EYOT održao nekoliko ključnih koncerata u karijeri, te je sasvim prirodno da upravo u ovoj instituciji koncertno predstavi svoj četvrti solo album, na Svetski dan džeza. Izdanje „DYAD“ donosi 10 novih Ilijićevih kompozicija, a kao gost se pojavljuje engleski trubač Pit Džadž (Pete Judge) iz sastava Get the Blessing. Podržano je od strane SOKOJ-a, a pojaviće se krajem marta 2019. u izdanju kuće Metropolis Jazz.
Dejan Ilijić do sada je objavio tri solo albuma, koja su izdata za američko tržište: „Eyot“ (2006, Ninety and Nine Records), „The Journey“ (2011, Magnatune), „Sun“ (2012, Magnatune), kao i album u saradnji sa američkim muzičarem Kentom Gustavsonom, „I am Here“ (2009, Ninety and Nine Records).
U Ilijićevom sviranju se ističu emotivnost i energija sa kojima prilazi svakom nastupu, a koji su postali zaštitni znak i jedna od glavnih karakteristika, kako muzike sastava EYOT, tako i njegovog solo rada.