Slavimir Stojanović – Estetika koja oplemenjuje

Misli kao što i stvara, brzo, jezgrovito i precizno, uvek nasmejan dok mu iz savršeno dizajniranih crnih okvira naočara izviruje stidljivost kojom trenutno razoružava. Njegov humor, koji je tako često prisutan u autorskim radovima, odaje bogatstvo unutrašnjeg kosmosa, a pročišćen dizajn savršeno uravnoteženog kreativca koji je uz svoju porodicu (suprugu Olju i kćerku Nađu) pomirio sve protivrečnosti i mladalačka traganja.

Sa više od 300 nagrada i priznanja iz oblasti grafičkog dizajna i vizuelnih umetnosti, Slavimir Stojanović je najnagrađivaniji srpski grafički dizajner čiji se radovi nalaze u galerijama i muzejima širom sveta. Ostao je dosledan svom prepoznatljivom vizuelnom izrazu, kreirao je veliki broj uspešnih brendova, da bi potom uspeo da lansira stopstveni lifestyle brend Futro koji ljudi jednostavno vole…

img_1912-1

Kako danas izgleda vaš kreativni proces i koliko se on menjao tokom godina rada?

Od kada imam svoj samostalni dizajn studio, a to je u poslednje dve godine, najveći luksuz koji mogu sebi da priuštim je da biram sa kojim klijentima ću da sarađujem. Shvatio sam da, ukoliko duboko ne verujem u projekte na kojima radim, neće biti ni kreativne ni moralne satisfakcije, a nema tog novca koji može da vam kupi uzalud potrošeno vreme i samim tim duševni mir. Dakle, počinjem od procesa identifikacije sa klijentom i projektom, a odmah zatim radim na staromodan način vizualizacije ideja uz pomoć drevnih
oruđa kao što su olovka i papir. Ono što se višegodišnjom praksom dogodilo, jeste da je skraćen period vizualizacije, jer često već u glavi, pre nego što išta stavim na papir, imam kompletno osmišljen projekat. Kada zažmurim, „vidim ga” do najsitnijih detalja kao što su nijanse boja i izbor tipografije.

img_1888

Kako u sekundi prepoznate kreativca? Dobar plakat? Kampanju?

Iako živimo u globalno vreme legitimne laži, gde najuticajniji ljudi sveta lažu na očigled cele planete opstajući decenijama na svojim položajima sa kojih upravljaju našim sudbinama, jasno mi je na prvi pogled kada je nešto autentično, originalno i iskreno, bez obzira da li je to čovek ili njegov rad. Ista stvar je i sa kampanjama. Ako od samog starta namere nisu plemenite nego isključivo materijalne, ciljna grupa to oseti i prećutno bojkotuje kampanju. Najgore je kad pričate, vičete, derete se, a u punoj sobi ljudi niko vas ne čuje. Uvek prvo treba naći odgovarajuće uvo za vaš glas. To znači, da bez prave analize i kvalitetno odrađenog posla strategije, nijedna kampanja neće pogoditi suštinu. Na kraju krajeva, ciljna grupa su ljudi sa iste planete, treba im naći otvor u duši kroz koji se lako plasira iskrena i  precizna poruka, koliko god to lirski zvučalo u surovom materijalističkom okruženju.

Tekst: Anita Todorović, glavna i odgovorna urednica ”Aha” magazina

Fotografija: Marko Veljović

Kompletan intervju možete pročitati u štampanom izdanju aktuelnog broja ”Aha” magazina

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

 

PRATITE NAS NA