Yogom do otkočenosti: adho mukha virasana

Ceo naš ovozemaljski život je neprekidno putovanje. Putujući otkrivamo mnoga divna mesta, upoznajemo različite kulture i neprekidno proširujemo svoje znanje. Uprkos tome, duga putovanja, bez obzira na prevozno sredstvo, usled nedovoljnog kretanja uzrokuju fizički premor. Telo postaje ukrućeno a um tup, tako da posle putovanja valja otkloniti ukočenost mišića i popraviti cirkulaciju presvega u nogama. Pošto obično putujemo u sedećem položaju, kolena najviše trpe zbog ograničene pokretljivosti. Dešava se često i da stopala oteknu. Lumbalni deo leđa često postaje jako bolan, usled nepravilnog višesatnog sedenja. Ritam spavanja takođe može biti poremećen što kvari uravnoteženost nervnog sistema, čime se umara organsko telo i ciklus varenja biva poremećen. Dremanje na tesnim autobuskim sedištima ili čak i u relativno udobnim avionskim sedištima u poslovnoj klasi, često rezultira ukočenošću vrata i ramena. Iako nakon dugih perioda budnosti um postaje trom i razdražljiv, a telu je neophodan odmor, mnogi ljudi imaju poteškoća sa spavanjem. Promena mesta ili razlike između biološkog i hronološkog sata nekog novog mesta otežavaju putniku da mirno zaspi. Džet leg prvenstveno nastaje zbog poremećene cirkulacije
krvi u mišićima i mozgu. Iako je ljudsko telo misteriozan instrument koji poseduje urođenu sposobnost prilagođavanja promenama u okruženju i aklimatizacije vremenskim prilikama,
Yoga ubrzava i olakšava taj proces.

selection-3

adho mukha virasana

Izdahnite i spustite trup ka napred. Potpuno izdužite ruke i dlanove spustite na ciglice koje ste postavili malo šire od širine ramena. Spustite grudni koš što više ka podu, izdužite zadnji deo vrata i oslonite čelo na zarolano ćebe. Pritiskajte butinama na dole i gluteus spustite što više ka petama. Neka abdomen bude mekan i opušten. Otvorite pazuhe i izvucite grudnu kost ka napred.
Ova asana deluje umirujuće budući da stišava prednji mozak, umanjuje stres, smiruje oči i nerve i donosi smirenost u umu. Takođe, okrepljuje ceo organizam nakon napornog putovanja.

Save

Save

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

 

PRATITE NAS NA