Gde ići? Umetnost

Čudesan program 16. Beogradskog festivala igre

Svoje šesnaesto izdanje, Beogradski festival igre obojiće „Emocijama“. Ukupno 16 kompanija baleta i savremene igre iz 11 različitih država predstaviće se publici od 22. marta – 12. aprila. Glavni program festivala odvijaće se u Beogradu, Novom Sadu i Vršcu.

16. Beogradskom festivalu igre prethodi tradicionalna revija filmova Dani igre u Kinoteci(25-29. januar), brojne radionice, majstorski kursevi, izložbe i prezentacije.Kao glavni partner Beogradskog festivala igre, Vip mobile kroz zajednički kreiran slogan „Komunikacija u pokretu“, doprinosi razvoju i promociji kulture.

Izvor: Beogradski festival igre

22. mart, 20h | Sava Centar Direktor Kraljevskog flamanskog baleta, Sidi Larbi Šerkauji stiže u Beograd!  Pred  zvanični  početak festivala, njegova trupa Eastman iz Antverpena, u Centru Sava izvodi “Fractus V” delo nastalo po narudžbini Teatra igre Pine Bauš iz Vupertala. Inspirisan tekstovima jevrejsko-američkog lingviste i političkog filozofa Noama Čomskog, komad se bavi načinom na koji se pojedinac može zaštititi od političke i društvene propagande.

24. mart, 20h| Sava Centar  Šesti put u BeogradU – Holandski teatar igre iz Haga, odnosno čuveni NDT,  ovoga  puta  izvodi komade Pola Lajtfuta, Sol Leon i Marka Gekea. Kritika navodi da je „ekstremno vešto, virtuozno i estetično“.

25. mart, 17h i 21h|Pozorište na Terazijama Tie Break je mlada lionska trupa, čiji igrači odavno sarađuju. Oblik muzičke komedije inspirisan džezom i trenucima života u luksuznim odajama. Duhovite scene prikazuju recepciju kao polje brojnih susreta i predrasuda, koristeći uloge konsijerža i recepcionera, usluge room service-a, kao i slike iz glavnog hola u svom neprekidnom ritmu. Naravno, ne zaboravljajući goste i njihove neobične zahteve.

26. mart,  20h|Beogradsko  dramsko  pozorište  Koreograf   i  igrač   Pere   Faura   je   za   sebe   osmislio komad “Bez igre, nema raja”. Performans nudi njihovu rekonstrukciju kao simbolički gest prepoznavanja i divljenja, ali i vežbu duhovite samokritike prema svetu igre i njegovim referencama.

Izvor: Beogradski festival igre

25. mart,  20h|Srpasko Narodno pozorište (mala scena) 27. mart,  20h|Beogradsko  dramsko  pozorište 28. mart,  20h|Narodno pozorište, Vršac Rimska  trupa   Spellbound  i  koreograf  Mauro  Astolfi pozvani su da kreiraju predstavu povodom obeležavanja jubileja Rosinija. Tako je po tekstovima Augusta Benemelja o životu čuvenog italijanskog kompozitora nastala  predstava  „Rosinijeve  uvertire“, koja se sa velikim uspehom igrala u Italiji, a sada obilazi svet.

28. mart,  20h|Opera  Madlenianum  Za   poslednji  nastup  baletske   zvezde   Erika  Gotjea,  kreiran je komad koji potpisuje poznati koreograf Icik Galili . Naslov je namerno dvosmislen. Na engleskom reč “gift” znači poklon ili talenat, a na nemačkom: otrov. Tako se predstava kreće između  dva  ekstrema.“ Poklon” je i način da se dvojica velikih umetnika zahvale – igri, životu i ljubavi.

29. mart, 20h| Srpsko narodno pozorište 30. mart, 20h| Opera Madlenianum BalletX|Filadelfija Prestižna filadelfijska kompanija savremene igre BalletX, Osnovan 2005. godine od strane Kristine Koks, ispituje granice klasičnog baleta podstičući formalno eksperimentisanje uz očuvanje stroge tehnike. Za svoje prvo gostovanje u Srbiji, BalletX donosi najnovije naslove Kajetana Sota, Matjua Ninena i Jorme Elo

31. mart,18h i 21h|Pozorište Atelje212 (mala scena) U produkciji Korzo teatra iz Haga, stiže nam jedan od poslednjih radova igračice i koreografa Dunje Jocić, dobitnica je nagrade Vip poziva za 2019. godinu. Njen celovečernji, nagrađivani komad „Ne govori samnom dok spavam“, inspirisan je odnosom Endija Vorhola i njegove majke Džulije.

Izvor: Beogradski festival igre

1.april, 17h  i  20h|  Pozorište  na Terazijama Ptičica” je multimedijalni performans sa živim video sadržajem, objektima, maketama, Hičkokovim “pticama” i mnogim drugim elementima. Grupa gospodina Serana iz Barselone je pozorišna kompanija koja stvara originalne produkcije zasnovane na pričama iz sadašnjeg vremena. Kritika ih naziva “lutkarima digitalnog doba”.

2. april,  20h|  Pozorište  Atelje  212 Vrteška” započinje prilično nenametljivo, uz tonove američkog filmskog mjuzikla “Funny girl”, Vilijama Vajlera. Dve igračice izlaze na scenu, i dok to čine, mi se osmehujemo čuvenim arhetipovima veličanstvenog tela, prisutnim u svim brodvejskim fantazijama… “Komad Rašida Uramdana svakoga ostavlja bez daha!” (© Libération)

3. april, 20h | Beogradsko dramsko pozorište  Korak” deluje u  prostoru  konfuzije između realnosti i fikcije… Istovremeno se bavi međuljudskim odnosima, sa potrebom da se svi vrate u okvir zajednice, jer su u suštini srodna bića. Italijanska igračica i koreograf Ambra Senatore trenutno vodi Koreografski centar u Nantu, dok njen “Korak” Le Monde definiše kao “susret Pine Bauš i Bastera Kitona”.

4. april, 20h| Jugoslovensko dramsko pozorište    Za  „Vrt  uživanja“    prikazan   na   prethodnom Beogradskom festivalu igre, kanadska umetnica Mari Šuinar dobila je Nagradu Jovan Ćirilov – za korak dalje. Zato se vraća pred beogradsku publiku sa naslovom „Radikalna snaga”, kompilacijom svojih najmarkantnijih sola i dueta sa kojima je pomerala granice savremene igre tokom poslednje dve decenije.

Izvor: Beogradski festival igre

6. april, 21h| Pozorište Atelje 212 Gotovo je nemoguće da južnokorejski ili bilo koji drugi inostarni umetnik pređe granicu bez dozvole vlade. Vodeća umetnica južnokorejske scene Eun-Mi An, poslednjih godina popularna i u Evropi, gostuje prvi put u našem regionu, i to sa svojim novim komadom naizgled jednostavnog naslova – “Igra Severne Koreje”.

8. april,  20h|Sava  Centar Kompanija   Ohad Naharin, koji je na čelu
Batševa smatra da je “Gaga”, inovativni jezik pokreta,izvan svakodnevnog. Zvuči tajnovito dok se ne vidi u praksi. 75-minutni “Sadeh21” pruža nemerljivo više od obične demonstracije sistema pokreta.

9. i 10. april,  20h|  Pozorište  na Terazijama Dada Masilo  je  skinula  prašinu  i  kreirala  sveže  likove ubacivši malo humora i oholosti” u svoju verziju baleta “Žizela”. Tokom karijere, ova slavna igračica i koreograf iz Johanesburga, dosledno je dekonstruisala klasične balete. Na njenoj listi su se našli “Labudovo jezero”, “Romeo i Julija”, “Karmen”… Masilo je jedna od najpoznatijih umetnica afričkog kontinenta, koja će sa svojom trupom prvi put gostovati u našem regionu.

11. april,  20h|  Sava Centar 12. april,  20h|  Srpsko   narodno  pozorište  Dresden  Frankfurt  kompanija  igre  (Balet  Frankfurt)  i njen umetnički direktor Jakopo Godani, već su dobro poznati publici Beogradskog festivala igre! Nakon spektakularnih predstava u Centru Sava i Srpskom narodnom pozorištu, ali i nezaboravnog performansa kojim je ponovo otvoren beogradski Muzeja savremene umetnosti, trupa za svoje  naredno gostovanje u Srbiji priprema velika iznenađenja.


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *